שקלתם לנסות טיפול בריצה?

מגי לוי טיפול בריצה
זה אולי נשמע שגעון חדש אבל לדברי מגי לוי, שהפכה משכירה שחוקה למטפלת מאושרת, יש כאן יתרונות עצומים. אולי גם תזרקו את התרופות.

מגפת הקורונה וההשלכות שלה, וגם מה שקרה אחריה, ראו ערך תקלות אקלים ומלחמות מיותרות,  הפכו אנשים לפגיעים יותר לתחושות חרדה ודכאון. חשוב שלא להישאר לבד עם מצוקה רגשית, כיוון שלאורך זמן הדבר עשוי לגבות מחיר כבד. היום יש מגוון גדול של טיפולים רגשיים, שרובם מתנהל בישיבה על ספה. והחדשות הן שאפשר גם לטפל בבעיות באמצעות ריצה.  ממש לרוץ על הבעיות. ומסתבר שטיפול בריצה הוא הראשון מסוגו בארץ.
זה לא שגעון אישי של מאמן נמרץ. הקורס נפתח בפעם הראשונה במכללה האקדמית וינגייט בשנת 2020. אחת מבוגרותיו היא מגי לוי מעוטף עזה, מאמנת ריצה, קואצ'רית לנשים ומטפלת בריצה. היא עצמה עשתה שינוי גדול בחייה שהתחיל מריצה. עברה מלהיות שכירה שחוקה ומדוכאת לבעלת חברה מצליחה בתחום הספורט. מישהו מזדהה, לפחות עם החלק הראשון של המשפט? אני נוטה להאמין שכן. לוי התחילה לרוץ לראשונה רק בגיל 39 מתוך קושי רגשי ומצוקה. בזכות הריצה למדה להאמין בעצמה וחותה על עצמה את סגולות המרפא של הריצה.

עיבוד קשיים נפשיים בטיץ

לדברי לוי, טיפול בריצה הדגש הוא על הנפש ועל התהליכים הרגשיים, כאשר הריצה היא אמצעי לאיזון גוף-נפש. מטרת הטיפול בריצה היא לאפשר דרך הגוף עיבוד קשיים נפשיים והוא נעזר ביתרונות שיש לריצה על הגוף. ריצה טיפולית חופשיה מתחרות ובכך היא גם שונה מאימון ריצה "רגיל" בו בד"כ הדגש הוא על הצד הפיזיולוגי והתמקדות ביעדים כמו קצב ומרחק.
מעבר לכך, לעצם הפעילות הגופנית יש השפעה עצומה על ההרגשה. היא תורמת להעלאת רמת האנרגיה, האופטימיות והשמחה. השיפור הפיזי שנוצר כתוצאה מפעילות גופנית עוזר בהשגת תחושת ביטחון עצמי, הערכה עצמית ומסייע במניעת מחשבות שליליות. זה מזכיר לי שפעם נחשפתי לסשן של טיפול קבוצתי, והמנחה, איש אקדמיה ומטפל ותיק הציע למשתתפת, שסיפרה לו כי את סופי השבוע היא מבלה במיטה, בשינה, פשוט להתחיל ללכת. אז בין אם זו הליכה או מי שיכול יותר מזה, טיפול בריצה משפר את הכושר הגופני, את החסינות הנפשית וגם משיגים התקדמות בתחומי חיים נוספים.

מגי לוי טיפול בריצה אתה פלנטע
רצה לטיפול. מגי לוי צילום: תומר פדר

למה לנו טיפול בריצה?

טיפול בריצה מגובה במחקרים רבים בהם נמצא שריצה מפחיתה דיכאון וחרדה באופן משמעותי, משפרת את התפקוד ואת איכות החיים. נמצא שמטופלים בדיכאון , חרדה והתמכרויות שהחלו טיפול בריצה, הצליחו להוריד במינון תרופות  ואפילו להפסיק. במדינה או עולם שתרופות הפכו להיות כביכול ברורות מאליהן, אני חושבת שזה חלום לזרוק אותן לפח. אפילו רצים ללא בעיות פסיכולוגיות מיוחדות נוהגים לאמר שהריצה היא הפסיכולוג שלהם.
ריצה טיפולית מתאימה לכל ישות מעל גיל 12. הפעילות הספורטיבית מותאמת למצבו הגופני של המטופל. התהליך מותאם  גם לכאלה שמעולם לא רצו בעבר, ומעוניינים לעשות שינוי פיזי ומנטלי. הריצה הטיפולית יכולה לעזור בהתמודדות עם משברי חיים ומעברים, דיכאון, חרדה, בעיות ביחסים בינאישיים, משקל ודמוי גופני, קשיי קשב וריכוז, בדידות ותחושת חוסר משמעות.
בטיפול בריצה המפגשים מתקיימים ברובם בשבילי ריצה ובמסלולים בטבע. הרעיון הוא להפוך את הריצה לחלק משגרת היומיום, כאשר הכושר נבנה בהדרגה ומותאם אישית למטופל. המטפל והמטופל הולכים או רצים יחד בקצב נוח המאפשר שיחה. זו יציאה וחשיבה אל מחוץ לקופסא המאפשרת התבוננות נוספת ותקשורת פתוחה וחופשיה יותר. המטפל בריצה מתפקד בו זמנית כמאמן ריצה וכפסיכותרפיסט.
למידע נוסף: מגי לוי, מטפלת בריצה ברוחמה. 052-2771555. Magilevy85@gmail.com

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים

גט חסד פרויקט התנדבות לבודדים

get חסד

סיוע לאלו שלא רואים אותם וגם הקניית ערכים לנוער וצעירים: פרויקט סיוע לתושבי חיפה בודדים ובפרט שאינם מוכרים ברווחה

קראו עוד »