פסטיבל דרך גוף Bodyways יפתח בגליל לחובבי תנועה וסדנאות

רומן קויפמן פסטיבל דרך גוף
קויפמן מקרית טבעון, נבחר להשתתף בפסטיבל דרך גוף BODYWAYS, פסטיבל התנועה של ישראל שיוצא לדרך ב-4-6 במאי בגליל, שם יעביר שתי סדנאות למבוגרים וילדים

רומן קויפמן מקרית טבעון, המוכר יותר בסביבתו כ"לץ רציני", נבחר להשתתף באירוע פסטיבל דרך גוף BODYWAYS, פסטיבל התנועה של ישראל שיוצא לדרך ב-4-6 במאי בגליל, שם יעביר שתי סדנאות מתוך 52 : סדנת אימפרוביזציה (אלתור) בקול, תנועה ומילים למבוגרים וסדנה למשפחות וילדים של ג'אגלינג וקרקס.

קויפמן בן ה- 45, נשוי + 1, הגיע במקרה לתחום אחרי שהשתחרר מהצבא בשנת 2000. רומן תכנן ללמוד סיעוד באוניברסיטת תל אביב ובמהלך הלימודים נקלע למשבר מאד עמוק, משבר קיומי, ויצא במסע לחפש את עצמו במקומות שונים. אחרי כמה שנים של חיפוש ושיטוט, אשר במהלכם נתקל במופעי רחוב עם אש, במיוחד בטורקיה, הגיע רומן לאירופה. "זה ממש הדליק אותי תרתי משמע ונכנסתי לתוך הדבר, במשך שנתיים הסתובבתי ברחבי אירופה, גם מזרח, מערב, תוניס, תורכיה, ועשיתי מופעי רחוב במקומות הללו לבד וגם עם אנשים ומזה התפרנסתי וחייתי במשך שנתיים".

"ממש התאהבתי"

בסוף התקופה הזאת, התחיל רומן להרגיש שמשהו חסר לו בתוך הדבר הזה. זה היה הקשר שלו עם הקהל. הוא חזר לארץ והתחיל לעשות סדנאות של ליצנות "הבנתי שזה בדיוק מה שאני מחפש, אז הלכתי ללמוד ולהעמיק בתחום, למדתי גם תיאטרון פיזי בבית ספר לתיאטרון הגוף בתל אביב, משם המשכתי להעמיק בתוך תחום הליצנות, הוספתי לימודים של מפגש עם שפת הרגע, של אלונה פרץ במשך כ-8 שנים וכיום העבודה שלי כאמן מתבססת על שפת הרגע, האלתור, ומצד שלי הליצנות".

רומן קויפמן. צילום גל מוסנזון
בתנועה. רומן קויפמן. צילום גל מוסנזון

לפני כ-6 שנים, הוזמן לראשונה להעביר בפסטיבל דרך גוף BODYWAYS. "ממש התאהבתי בפסטיבל הזה. אנחנו מגיעים כל שנה כמשפחה ובעיניי יש שם שילוב מקסים בתוך הפסטיבל הזה, של מגוון סדנאות שונות בתחום התנועה. גם איזשהו רוגע מסוים, כי יש לי את כל מה שאני צריך במתחם הפסטיבל. יש שם סדנאות לילדים, סדנאות למבוגרים, יש מגוון רחב של סדנאות ובכל פסטיבל אני פוגש סדנה חדשה ולעובר איזשהו דבר חדש שאני יכול ללמוד ולהתנסות בו, ואנשים שמגיעים לפסטיבל פשוט מקסימים".

מלבד סדנאות בפסטיבלים רומן גם עובד בבתי אבות, גני ילדים ובעיקר מספוק מהעבודה עם ילדים עם צרכים מיוחדים. הליצנות שזורמת בדמו הוא מודה שהיא נכנסת לכל התחומים בחייו, היא מאפשרת לו "לשחק עם החיים", להביא הרבה גמישות ומשחקיות, גם כאמן, כבנאדם, בן זוג ואבא.

 

הסיפור של פסטיבל דרך גוף Bodyways

אם אתם עדיין שוקלים אם לנסוע לגליל כדי לזוז קצת באירוע קבלו קצת פרטים. פסטיבל דרך גוף Bodyways הנו פסטיבל תנועה בו הגוף מורה דרך, אשר יוצא לפועל זו הפעם השביעית, ביוזמת מיזם דרך גוף ובשיתוף להקת המחול הקיבוצית ומרכז היוצרים שלומי לצד עשרות אמנים עצמאיים ומנוסים. הפסטיבל יתפרס על פני 3 ימים בחודש מאי, ב4-6/5 ויתקיים בשני יישובים בגליל המערבי, שלומי וקיבוץ געתון ויציע לאורחיו תוכנית עשירה ומגוונת של מחול, תנועה, מודעות דרך הגוף, תפישה, אמנות, קהילה ויצירה רב תחומית. הפסטיבל מתאים לכל מי שחובב תנועה וזז בעולם ומזמין מבוגרים, ילדים ומשפחות לרקוד, לחולל, לחוות תנועה ובעיקר ליהנות.

מאחורי הפסטיבל עומד מיזם bodyways בניהולה של ריבי נסים, פלטפורמה המחברת אנשים לחיים דרך גישות לקשב, ביטוי ויצירה. שמטרתה להנגיש את אמנויות הגוף והתנועה לכל אדם, מתוך אמונה בכוחם לרפא ולקרב לבבות. פסטיבל דרך גוף Bodyways מתקיים מידי שנה החל משנת 2005. הוא מושך אליו משתתפים חובבי תנועה, מוזיקה, יצירה וריקוד, המגיעים מכל רחבי הארץ. החל משנת 2016 הפסטיבל יוצא לדרך בשיתוף להקת המחול הקיבוצית בכפר המחול הבינלאומי בקיבוץ געתון ובתמיכתן של מועצה אזורית מטה ועמותת תיירות אשכול גליל מערבי.

 

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים