הטור של בן: החיים בלי רישיון נהיגה

בן דולינקו בחור בלי רישיון נהיגה
בן דולינקו מסביר למה בגיל 31 אין לו רישיון נהיגה. מה הוא חושב על נשים נהגות ולמה הוא לא מתנצל על כך בדייטים

אין לי רישיון נהיגה.

זה לא אומר שאני מוותר על לעשות זאת אלא אני חושב שאפשר לחיות בלי זה. בעבר למדתי נהיגה וכן עשיתי טסטים שלא עברתי. אולי בגלל שזה לא התאים לי אז ואולי בגלל שזה היה בתקופה שבו הטסטרים מחו על תנאי העסקה. לאחר הטסט האחרון אמר לי המורה לנהיגה שעליי לחדש שוב את הטופס ירוק בגלל שהוא פג תוקפו. מסתבר שיש לזה תאריך תפוגה.

חשבתי לעצמי האם כדאי לי לחדש את טופס ירוק גם אם יגידו לי שאני צריך להיות בוועדה ולהסביר מדוע אני רשאי לקבל טופס ירוק אם אני נוטל ריטלין בזמן לימודי הנהיגה. אבל החלטתי שעליי להתמקד בלימודיי לתואר ראשון. גם אחרי סיום לימודיי בתואר ראשון אין לי רישיון.

חשבתי הרבה פעם האם אני אכן רוצה רישיון נהיגה?

היו לי מחשבות לגבי העתיד מה ייקרה אם אין לי רישיון נהיגה. אחרים אמרו לי שרישיון נהיגה הוא הדבר הכי חשוב בחיים כי אחרת אין דרך אחרת לנסוע. אבל יש דרכים שונות להסתדר בלי רישיון נהיגה.

כן, תחבורה ציבורית היא דרך טובה וכן נסיעה משותפת. נכון שצריך לתכנן מראש נסיעה אבל זה גם משתלם. לא צריך לקנות רכב, לא לשלם לטסטים, לדאוג שכל הנהגים מסביב מתייחסים לפי החוק ואפשר לחזור בשלום גם אחרי בילוי.

בטח הגברים שקוראים את טור הזה יגידו מה לגבי דייטים

 אולי גם נשים יישאלו את זה. האמת לא חשבתי על זה אבל אולי זה גם מועיל אם יהיה לי רישיון נהיגה. נכון שאני בעד נסיעה משותפת אבל אולי גם צריך לתת לנשים הזדמנות לנהוג. יש סטיגמה שרק גברים נוהגים והנשים צריכות לא לנהוג. אבל זה לא נכון. ישנן נשים שנוהגות מצוין יותר מגברים.

אינני יודע איך הסטיגמה הזאת נולדה אבל יש גם גברים שלא יודעים לנהוג כמו שצריך וחושבים שהם נהגי מרוצים. בעיני לנהוג רכב זה כמו להשתמש בטלפון מהבחינה של השימוש האמיתי. נהיגה היא הסעה ממקום למקום כמו ששימוש בטלפון הוא לשוחח עם אחרים.

אפשר להסתדר עם תחבורה ציבורית

כמו שציינתי צריך לתכנן מראש. למשל אפשר לנסוע ברכבת וזה גם נוח. ברכבת יש מקום לשבת ולא לדאוג לשום דבר. אפשר לשוחח עם נוסעים ולהאזין למוזיקה. יש משהו מיוחד ברכבת. אם יש קרון שלא מוצא חן בעיני אפשר לעבור לקרון אחר. גם נסיעה באוטובוס נחמד בעיקר בתוך ערים.

בזמן לימודיי בקורס עיתונות מעשית חוויתי נסיעה של נהגת אוטובוס. עדיין חושבים שרוב הגברים נוהגים באוטובוס. אבל לדעתי גם נהגות אוטובוס יודעות לנהוג. הנהגת שבו נסעתי הייתה מעולה בנסיעה גם אם זה היה בקו חדש שבו היא נהגה. גם אם איזה כלי רכב שעקף אותה היא לא התעצבנה. היא התייחסה לנוסעים בנחמדות כמו נהגים אחרים.

לדעתי צריך להיות טיפוס של נהג. גם אם יעקפו אותך לא צריך להתעצבן. לפני שבוע התעצבן נהג אוטובוס על מורה לנהיגה שחונה בתחנת אוטובוס ומחליף תלמידים. נהג האוטובוס אמר למורה לנהיגה שזה לא חוקי לעשות זאת. המורה לנהיגה אמר לנהג האוטובוס שאין לו דרך אחרת לעשות החלפה. אז נהג האוטובוס אמר לו "אתה מלמד את התלמידים שלך כמו הפרצוף שלך" והחל לנסוע. לפתע נופצו זכוכיות. הנוסעים נבהלו. מסתבר שמורה לנהיגה פתח את הדלת של מכונית שלו ממש לתוך דלת האחורית של האוטו

בן דולינקו טור על קורונה ושינויים
ד"ש מהעבר. בן דולינקו

בוס ועקר אותה. נהג האוטובוס עצר והתעצבן על מורה לנהיגה. בסופו של דבר כל הנוסעים כולל אני החלפנו אוטובוס.

אז אולי יש סיבה לכך שנשים נוהגות בזהירות רבה מאשר גברים. אולי זה בגלל האופי. בשנים האחרונות יש גם נשים שנוהגים ברכבות וכן ברכבות קלות. אני בעד לשלב גם נשים בתחום הזה. לדעתי זה חשוב לאזן את זה כי אסור לזלזל בתכונות כאלה.

אז האם גם גברים צריכים לא לנהוג? אולי התשובה היא כן. קחו דוגמה את גדעון סער. אין לו רישיון ועדיין הוא יכול לתפקד. הסיבה שאין לו רישיון כי בזמן שהיה סטודנט לא היה לו כסף לשלם לשיעורי נהיגה ולכן לא הוציא רישיון. יכול להיות שעם הזמן הוא התרגל לכך. יכול להיות שיש עוד מניע שהוא פמיניסטי. אני מתאר לעצמי שהוא יושב בכיסא הקדמי של הנוסע ליד אשתו או אחת מבנותיו. אולי יש לו גם נהגת בגלל תפקידו בממשלה.

בטח כרגע יחשבו הגברים והנשים, הקוראים אותי, מה לגבי דייטים ורישיון נהיגה?

אני מכיר גברים שיש להם רישיון ועדיין רוצים שהנשים שהם יוצאים איתן לדייט ייבחנו אותן מזווית שהם הנוסעים והנשים כנהגות. אולי זה גם מעיד על אמינות. אינני יודע זאת כי מעולם לא חוויתי דייט כזה. אבל אולי גם אני אחווה זאת כשאני הנוסע והדייט שלי תהיה הנהגת.

אז זה לא נורא שאין רישיון נהיגה כי אפשר גם לחסוך פקקים וכסף בשביל שיעורי נהיגה שלדעתי צריך לשפר יותר. אני אשאיר את זה בפעם אחרת. ואם אנחנו חיים בעיר והדייט שלנו גם באותו עיר אפשר תמיד ללכת עם הדייט ברגל כי זה בריא ומועיל. מי יודע אולי דייט בהליכה יותר חיוני כי אפשר לדבר על הכל תוך כדי תנועה.

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים