חדשות המדף: פסטה עילאית ומתנשאת, טחינה עדינה ושקית שאפתנית

סדרת בוסיאטה של פסטה ריקו
חירפתי נפשי בבדיקת טחינה טורקיז, טעם חדש של פסטה ריקו ושקית הפלא של בני בתהיה האם יש כאן איזו בשורה. כמובן שזה כלל את בלוטות הטעם וגילוי דברים חדשים, כמו הקשקוש שנקרא יום הפסטה הבינלאומי

חיי פסטה

מסתבר שבתחילת אוקטובר הייתה שטות כזו שנקראת יום הפסטה הבינלאומי. כאילו שצריך פה עוד סיבות לזלול פחמימות ריקות וממכרות. אני תוהה אם לשוחרי הבריאות היום הזה כולל גם פסטה פחות מושחתת כמו כזו ללא גלוטן או מקמח כוסמין. עם או בלי קשר חברת פסטה ריקו, המייצרת פסטה איכותית יותר מאלו שמוכרים לכם בסופרים בדוכן של 3- ב-10 , השיקה סדרת פסטה  חדשה. היא טרייה, מצוננת מסוג בוסיאטה. לא היה לי ממש מושג מה זה אומר,  אחרי תקופות של דיאטות דלות פחמימות והעובדה שלא קניתי, פיזית, פסטה לביתי מאז שנת 2007. אבל ריקו בנחמדותם הוסיפו לי קצת ידע, במקרה שאני אי פעם אתחרה באיזה תכנית ידע כללי שכזו והשאלה הזו תופיע.

פסטה בוסיאטה היא סוג פסטה מסורתית במקור ממחוז טראפני ואופיינית לאזור קלבריה וסיציליה.

שמה  לקוח מהמונח בוסו, מחט סריגה בה השתמשו בטראפני לסריגת צמר עבה וכותנה. הבוסיאטה מיוצרת במקור באמצעות מקל עליו מגלגלים את הפסטה והיא נחשבת יותר 'בשרית' ונגיסה, מה שכן מורגש בזלילה. אני קיבלתי לנסות הטעמים החדשים: בוסיאטה קלאסי, תרד וסלק ועוד בתוספת של רטבים. ועל אוכל במשלוח לא אומרים לא. הפסטה נשלפת מהמקרר ושם היא גם נשמרת, עשויה 100% חיטת דורום עם אחוז חלבון גבוה לדברי היחצנים ועשויה בשיטה איטלקית מסורתית. אל תצפו כאן לכמויות חלבון של שייק של שרירן במכון כושר, אבל ברור שעדיף את הפסטה הריקו מאשר אחת מקמח פשוט. לדברי היצרן היא אינה דביקה ואינה מפרישה המון עמילן (לא שיש לי בעיה עם זה). וכן, זה מאוד טעים ובאמת מרגיש משביע יותר. למרבה הצער לא היה קיצוץ או הגבלת פחמימות בביתי בימים אלו כש"הדבר המושחת" הזה היה במקרר.  מחיר מומלץ לצרכן נע בין  9.90 ל– 14.90 שקלים  לאריזת 300 גרם, ויש ברשתות הידועות.

עוד על חוויותיי מבית פסטה ריקו תוכלו לקרוא בפוסט הזה

סדרת בוסיאטה של פסטה ריקו
פסטה בוסיאטה. מתאים לכם ? צילום אסף אברהם

ימי הטחינה

ומכאן לסצינה קצת אחרת בעולם האוכל,  עם קצת פחות רגשי אשמה ויותר בריאות. טחינה שנהיתה לאחרונה יותר פופולארית בכיתה, היא חלבון, שומן איכותי, וזיכרונות מדוכן השווארמה האהוב עליכם. יש לה המון יתרונות בריאותיים שעל זה המורה גוגל יספר לכם עוד.  עכשיו נכנס לשוק הישראלי מותג טחינה חדש (מעניין צירוף המילים הזה, מותג וטחינה לא?). היא כנראה מקבלת השראה מהים התיכון שמה הוא 'טחינה טורקיז'. היצרן מבטיח "איכות של טחינה שהיא פרימיום, בעלת גוון לבן ונקי, בטעם עדין ומיוחד של שומשום טרי ואיכותי".

טחינה טורקיז )
טחינה טורקיז צילום ברוך נאה סטארטאג'יק דיזיין

לא יודעת למה זה מאוד חשוב להם לציין

אבל טחינה טורקיז מיוצרת במפעל בעל כושר ייצור של כ- 4 טון טחינה גולמית מידי שעה ונחשב לאחד ממפעלי הטחינה הגדולים בעולם. אם אתם ממש מודאגים הטחינה מיוצרת בקווי ייצור מהמתקדמים בעולם, בעל תקני האיכות FSSC ו- GMP 2200. יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות בטחינה טורקיז, אומר כי הטחינה הובאה "לאור הצריכה הגוברת של טחינה בישראל, שהנה חלק ממגמה עולמית ומהפכית בריאות, ביקשנו להביא טחינה פרמיום חדשה". אני מניחה שזה קשור גם להתעוררות הצמחונות והטבעונות בארץ.

טחינה זה גם חלבון ושומן מהצומח, כמובן. אבל בלי ציניות צריך להגיד שהאריזה בהחלט משובבת נפש. המוצר איכותי וכן, כמה שיותר טחינה במקום שומן רווי והחיים בריאים יותר. תאמינו לי, אני יודעת, ואפשר לסחוט עליה קצת לימון.

מחיר מומלץ לצרכן: כ-14 שקלים לאריזת 500 גרם. להשיג בכל רשתות השיווק חוץ מאשר רמי לוי

 

 

חדשות המדף ירקות

ועתה למוצר חביב שיש בו מן החדשנות והיעילות והוא גם מעודד בריאות. שקית הפלא של בני של חברת ביזגליל מעודדת אתכם ובטח אותי, לא לזרוק ירקות לפח וגם לשמור עליהם שיראו יותר חתיכים. כך ממש תרצו לאכול אותם, או לפחות לשלב אותם עם מוצרים 1 ו-2 בפוסט הזה. שזה גם לא רעיון רע. לפי ההערכות 30-40% מירקות ופירות טריים נזרקים בסופו של דבר לפח. איזה בזבוז של ויטמינים. השקית  משמרת טריות, מנדפת עודפי לחות (מסתבר שזו בעיה) ומאפשרת כניסת אויר טרי. היא ניתנת לשימוש רב פעמי ולמיחזור .

אני קיבלתי ערכה שכוללת גם קליפסים חביבים במקום שאצטרך להתחיל לאתר מקלות כביסה בבית. השקית מתאימה לכל הירקות אבל יש כאלו שיותר מומלצים לשימוש. תוכלו לראות את הרשימה המלאה באתר שלהם. יש הסברים נוספים כמו מענה על התהיה הקיומית האם ניתן לשלב בשקית אחת כוסברה ופטרוזיליה. תכלס, חשוב. אני אגב חרגתי קצת ולקחתי שקית אחת לשמירה על קטניות. לא נראה לי שלמישהו יש בעיה עם זה.

30 שקלים לאריזת התנסות, 50 לאריזה רגילה ו-120 שקלים למשפחתית.

שקית הפלא של בני
שקית הפלא של בני צילום פרטי

 

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים

בן דולינקו על עיתוני הארץ ידיעות ניו יורק טיימס

הטור של בן: לא זאת 'הארץ' שלי

בן דולינקו מספר על איך זה נראה ומרגיש לקרוא עיתונים בעברית דווקא בארה"ב. ומה הוא חושב על עיתון הארץ ומה העורכים שלו צריכים לעשות אם הם רוצים להיות הניו יורק טיימס

קראו עוד »