סוד ההיכרויות? לא בהכרח – הטור של בן

בן דולינקו טור על קורונה ושינויים
נשים יקרות, רוצות להכיר? צאו מהבית ומאיזור הנוחות שלכן? כך מציע בן דולינקו שמסביר מה זה טרנד ההכרויות של אתר סיקרט תל אביב ואיך באמת אפשר וצריך להכיר לזוגיות

לאחרונה נפתח טרנד חדש בקבוצת הפייסבוק המצליחה "סיקרט תל אביב": היכרויות. כן, היכרויות במקום אתרי היכרויות שצצות כל הזמן כמו פטריות אחרי הגשם. אנשים מיואשים כבר מפרסמים את רשימת המכולת שלהם עם פריטים מראש כמו גובה, מין, משקל, תכונות אופי, צפייה מתחת לשמיכה כולל הגודל או הביצוע וכן העדפה מגדרית, שזה דווקא רלוונטי לציין. אבל אנשים כאלה תמיד שוללים אופציות. חלקם לא מחפשים זוגיות אלא עוד עוקבים לרשתות החברתיות שלהם.

נשים מתלוננות ששולחים להן הודעות היכרויות פי ממה שגברים מקבלים. "קיבלתי בלי הגזמה 500 הודעות", אומרת גפן נעים, בת ה-27 בעלת הפודקאסט "מתים על החיים", למאקו. "האמת שלא עניתי לאף אחד בערך, כי אף אחד לא היה הטעם שלי במראה. היה מישהו אחד שעניתי לו ודיברנו וגם קבענו לצאת היום". אז גברת נעים, אני אומר שאת מפספסת את ההזדמנויות להכיר גברים. בטח את יושבת כל הזמן במחשב בבית הקפה, כותבת עוד תסריט לפודקאסט שלך ומתעלמת מגברים מסביבך. הגיל שלך מעיד על דור חדש של אנשים שמתכתבים במקום לשוחח במציאות. העיקר להתחבא אל הכלים.

למשל שלחתי למישהי הודעה שבו אני מעוניין להכיר אותה לאחר שקראתי בפוסט של חברה שלה שהיא מחפשת לה מישהו להיות איתה. בפוסט רשום גם שאותה החברה סיימה את תקופת ההרפתקאות של חייה וכעת מחפשת זוגיות. ממתי זוגיות היא לא הרפתקה? ממתי הרפתקה היא לא זוגיות? בכל מקרה קיבלתי את התגובה: "לא רלוונטי כרגע. בהצלחה". בהצלחה על מה? למצוא את המוצר, סליחה את הזיווג המתאים. בסך הכל רציתי להכיר, לשוחח ולצאת. מצד שני אני מבין אותן כי הן מקבלות גם הצעות כמו להצטרף לזוג וכולה. אבל להגיד "לא רלוונטי" מעיד "לא תודה, סתם התחשק לי להטריל דרך החברה הטובה שלי. בסך הכל רציתי תשומת לב".

מי אמר שצריך להיות מושך כשהוא לובש בבגדים מושכים? איפה העידן שבו הנשים היו מפנטזות להיות עם שרברב לאחר שצפו בסרט למבוגרים (אגב, הגודל שם מזויף) ומפנטזות על זה? מי אמר שנשים באמת מחפשות זוגיות ולא סטוץ? מאז שהטינדר נכנסה לחיינו, אין ספור של אפליקציות מתחרות מנסות לשכנע שהן לא מה שטינדר באמת. אבל ביננו, זה כל הקונספט של לשלם ולקבל עוד הזדמנויות לשיחות. אבל הכסף עושה את שלו ואהבה לא.

אני מעדיף לפגוש במציאות כמו בעבר. אמנם אני נראה צעיר לגילי, 32 תודה לכל שואלת, עדיין המציאות משנה את הכל. לפרסם תמונה של עבר פשוט אבל עכשווי לא כי זה מעיד על השוני. היופי תמיד מנצח בהתחלה אבל האופי לא. מכירים את האנשים שמגלים עם הזמן שהם בזוגיות שהיופי משתנה אבל האופי נשאר? אז זה כמו מוצר שאתם קונים בסופר. החיים אולי פיקניק בוירטואליות אבל במציאות היא קשה כמו בלחם אבל גם אותה אוכלים.

אגב, בתגובות לכתבה של מאקו על הטרנד החדש שאוטוטו יהיה ישן בסיקרט תל אביב, הגברים צודקים: נשים שממיינות לפי גיל, מראה, משקל וכדומה יישארו רווקות לנצח אלא אם יפסיקו לסנן. חגי, למשל, כותב בתגובה: "איזה בנות שבורות מפרסמות את עצמן שם וכמה דרישות יש להן מהגבר חחחחח חיות בסרט… לא פלא שהן לבד ויישארו לבד עד גיל הבלות רק אז אולי גרוש או אלמן בן 60 יסתכל עליה". הוא כנראה מתכוון לאלה שמחפשים צעירות במסגרת "שוגר דדי". מני כותב: "הבחורות בארץ הן הכי חיות בסרט בעולם. גבר ישראלי הוא בין המבוקשים ביותר בעולם – כל בחורה אירופאית או אמריקאית מוכנה להרוג כדי להשיג גבר ישראלי". כנראה זה הסיבה שנשים בארץ לא מעריכות את הגברים פה, על פי מה שמני מנסה להסביר. עוד תגובה נוספת נכתבה בכותרת "איזה מעייפים" במקום שם בדוי: "תנו לי לתת לכם טיפ: כשמישהו מחפש בן/בת זוג ע"י ציון רשימה אינסופית של דרישות, זה סימן מצוין שאתם לא רוצים אפילו דייט עם הבן אדם הנרקיסיסט הזה". צודק הכותב, כי קל לשפוט בן אדם לפי תמונה מאשר במציאות. תמיד אומרים לנו "אל תסתכל בקנקן אלא בתוכו" זה מעיד על המציאות.

במידה שאישה קוראת את הטור הזה אומרת לעצמה "איזה מסכן כותב הטור, בטח אינסל" ולא יודעת אפילו איך גברים מנסים לחזר אחרי נשים (בקהילת הלהט"ב קשה פי שתיים) ולפעמים מצליחים. להגיד למישהו שהוא חזר ניסיון בתור מושג מגעיל שגורם לגבר לאבד עשתונות ואפילו לפגוע בנשים כנקמה על מישהי שאמרה לו שהוא אינסל, זה מוריד לא רק את הערך העצמי שלו אלא של מי שאמרה לו את המושג "אינסל". קל להיות אישה, פשוט לשחק אותה פנויה ולגלות שיש אין סוף של פניות. אני מציע לנשים להיכנס לאתרי צ'טים ולרשום את המגדר זכר. רק בחדר של הומואים הן ייקבלו פניות מגברים.

לפני המצאת אתרי ההיכרויות, אנשים היו פונים לשדכניות או למקומות בילוי שם היו מוצאים בני גילם. אבל זה שונה לגמרי. נכון, יש פה ושם עדיין צעירים מעטים שמחפשים את קבוצת הגילאים שלהם לבלות, אבל זה מגמה שיורד. העיקר להתחבא מאחורי המקלדת, לרשום שטויות, לשחק אותה פנויה וליהנות מ"עוקץ" של צפייה של הגבר שבסך הכל מחפש זוגיות. אני מציע לאותן גיבורות המקלדת לצאת קצת מהבית ולשוחח עם גברים במציאות. אולי ככה הן יבינו את ההתמודדויות של הגברים לחפש זוגיות. אגב, לא כל פנייה של גבר בעיקר לצאת להיכרות הוא הטרדה מינית, אבל זה סיפור אחר לגמרי. מישהי שלא מרגישה בנוח תמיד אומרת שהיא הוטרדה מינית למרות שלא היה דבר כזה אצלה. פשוט להגיד את זה מעיד על חוסר ביטחון עצמי ובמקום להגיד "שמע, היה כיף איתך אבל לא יודעת אם זה מתאים לי" יכול לפגוע אבל להתלונן על משהו שלא קרה פוגע יותר ומוריד ביטחון האישי של הגבר.

לכן נשים יקרות, רוצות להכיר? צאו מהבית ומאיזור הנוחות שלכן, תסעו בתחבורה ציבורית ותנסו לפתח מיומנות של חיזור. אין פלא שמאמני זוגיות מתנגדים לאתרי היכרויות ובעד היכרות שטחית במציאות. המציאות שונה מהוירטואליות.

עוד דבר אחד: מי אמר שפוסט היכרות בסיקרט תל אביב באמת אמיתי? אולי הוא בוט או מתחזה? רק המציאות משנה את הכל.

 

הכתבה במאקו על סיקרט תל אביב על הלהיט החדש של היכרויות:

https://www.mako.co.il/nexter-news/Article-d72ee156ff18c81027.htm

 

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים