הסנגורית שעזבה את הפרקליטות הצבאית לטובת פנג שווי

גלי שטיינברגר גולדברגר פנג שווי צילום רמי שלוש
"זה לא ממבו ג'מבו אלא נותן תוצאות מדהימות, משנה מצבים של פרנסה, בריאות ויחסים בבית או בעסק ומקפיץ למעלה", כך אומרת גלי שטיינברג- גולדגרבר, שהחליטה לעזוב מסגרת יציבה עבור עולם של אנרגיות אחרות.

היא עברה ילדות לא פשוטה כשאיבדה את שני הוריה בגיל צעיר, שירתה עשרות שנים כעו"ד בפרקליטות הצבאית, והגנה על חיילים שעברו עבירות חמורות של סחר בסמים ובנשק. הפרישה מהמסגרת הצבאית הייתה קשה וגררה דכאון אבל כיום גלי שטיינברג גולדגרבר מומחית פנג שווי שרוצה להביא את הקסם וההרמוניה של הידע הסיני העתיק לעולם.

זה לא רק לשים מראה מול חלון

פנג שווי (בסינית: רוח ומים) היא שיטה סינית עתיקה לארגון חפצים ומבנים על מנת להגיע להרמוניה עם הטבע. זהו ידע סיני עתיק הקיים 4500 שנה המדבר על הקשר בין האנרגיות של הבית, או העסק לבין האנרגיות שלנו, של מי שנמצא באותו מבנה, בכל תחומי החיים. לדברי שטיינר גולדגרבר בסין יש ערים שלמות שנבנו לפי הפנג שוואי כשבמערב הידע הזה נהיה יותר ויותר מוכר. "בניגוד לתדמית של הפנג שווי במערב, העניין הוא לא רק לשים מראה מול קיר או מיטה מול החלון. זה ידע מאוד עתיק שהיה סודי ושימש בתחילה רק את הקיסרים כשהם רצו לדעת מה הולך להיות הם לקחו יועצים שעשו תצפיות של מאות שנים איך הטבע עובד, מה ההשפעות של הכוכבים האדמה ובאמת ריכזו את זה לטכניקות שהן כמעט מדעיות.

"זה לא משהו רוחניקי מיסטי, בפועל באים עם מצפן מודדים זוויות מדויקות של מבנה. כשאני עושה פאנג שווי למקום אני צריכה את התכנית של הבניין, את שנת הבנייה ואז בעצם מה שאני עושה זה סוג של מפה אסטרולוגית לבניין, למבנה. הטכניקה הזו נקראת STAR FLYING , היא כאילו הכי קשה ללימוד והכי מורכבת אבל היא הכי מדויקת, נותנת תוצאות מטורפות גם לעסקים שזה מדהים וגם לבריאות ויחסים. אנחנו יכולים לראות אם למקום יש אנרגיות טובות ולהעצים אותן ואם פחות טובות להקטין אותן כדי לעזור למי שם בתחום הוא רוצה תמיכה. זה עובד מדהים. זה מרתק אותי ברמות שאני לא זזה בלי זה ונדהמת מהתוצאות".

הדרך הארוכה לעולם של פנג שווי

היא בת 45, נשואה ואם לשניים, ילידת חיפה שגרה בנשר. כשהייתה בת 10 אמה נפטרה ממחלת הסרטן: "לא רציתי שיקרה עוד משהו שיערער את עולמי, הייתי פרפקציוניסטית שחייבת להיות בסדר עם כולם, שהכל יהיה מושלם ושכולם יאהבו אותי, בלי עימותים. זה מתחבר לפאנג שוואי כי מאוד חשוב לי שהכל יהיה נעים ויפה מסביב". הייתה מאוד קרובה לאביה שגידל אותה ואת אחיה ובהמשך התחתן בפעם השנייה. אחיה שנחשב לילד היפראקטיבי שלא מסתדר בלימודים עד כדי שבשלב מסוים עבר ללמוד בקיבוץ עין המפרץ, "כמו ילד חוץ, היו לו בעיות חברתיות ולימודיות, לעומתי הוא לקח קשה את השינוי המשפחתי ולאבא היה קשה שאח שלי לא מסתדר והוא לקח ללב".

אולי הייעוד הוא פנג שווי

תרתי משמע, שכן אביה קיבל התקף לב, כשהייתה בת 13. "ביום שלישי הוא לקה בליבו, לקחו אותו לבית החולים בנהריה וארבעה ימים לא עשו לו צנתור, שם הוא חטף עוד התקף לב ונפטר בשבת.  רציתי לעשות צדק בעולם, בגלל זה הלכתי ללמוד משפטים. הייתי ילדה מאוד חזקה בלימודים, שמאמינה שהכל לטובה וכולם טובים ושיהיה שלום, כזו שתמיד מחפשת את הדברים היפים".

בגיל הכה צעיר 18 התחילה לימודי עתודה למשפטים באוניברסיטת חיפה. כבר בלימודים הרגישה שזה לא הייעוד שלה, אבל סיימה בהצטיינות והתגייסה אל תוך 21 שנים בפרקליטות הצבאית, ייצגה חיילים, קצינים ואנשי קבע שעשו מיני עבירות פליליות בצבא כמו עריקות, עבירות סמים ועד עבירות חמורות של סחר בנשק. "בתור צעירה בת 21 מאוד נלחצתי בתחילה מגודל האחריות. 'התאבדתי' על תיקים כי לא רציתי שמישהו יקבל ממני ייצוג פחות טוב בגלל שאני צעירה.

"הייתי קוראת פרטי תיק וחושבת שהוא חמור אבל כשהייתי כבר מדברת עם הבן אדם מאוד רציתי לעזור, ראיתי מאיפה זה בא, רוב האנשים שהגיעו לבית הדין הם כאלו עם רקע לא פשוט, שנאלצו לעבוד כדי לעזור בפרנסת הבית ו.או באו ממצבים סוציואקונומים נורא נמוכים ונקלעו בין השורות עם כל הבירוקרטיה הצבאית. הרצון שלי לעזור התבטא בתיקי הכוחות שבהם חיילים הואשמו בביצוע עבירות והכחישו אותם, אמרתי שנצא למשפטי הוכחות ובאמת ניהלתי הרבה תיקים שלבסוף הצלחתי להוציא את המיוצגים שלי נקיים מאשמה. זה היה סיפוק מקצועי מטורף, הרגשתי שאני מוציאה את הצדק לאור, אנשים שמוגש נגדם בנקודה מסוימת בחייהם כתב אישום ושאני מצליחה לזכות אותם".

21 שנות תסכול בעבודה

היא שירתה בסניגוריה צפון ובקריה, שם הייתה ראש מדור חנינות ועיון בעונש ובהמשך הייתה סגנית הסניגור הצבאי וראש תחום חקיקה ופקודו. "תפקידים שמאוד נהניתי בהם אבל לאורך כל השירות הרגשתי שאני לא במקום שלי. נשארתי כי הייתי זקוקה לתחושת יציבות. אמא שלי נפטרה כשהייתה בת 33, דוד שלי נפטר בגיל 34, איבדתי את אבי ומאז שאני קטנה סבלתי מחרדות ופחדים מהמוות, אז זרמתי במסגרת הצבאית ואני לא מתחרטת".

– זה הרבה זמן בשביל להרגיש מתוסכל 

"הרבה מאוד. העיסוק היה מדהים והרגשתי שאני עושה שינוי אבל המערכת הצבאית הייתה לי קשה, להתעסק במשפט פלילי זה כל הזמן להיות בעימות. כסנגור צבאי אתה מרגיש אנדרדוג כי המערכת הגדולה היא נגד החייל הקטן ואת לפעמים נלחמת בהרים, מלחמה כמעט אבודה מראש כי אף אחד לא מאמין לו. הרבה פעמים מתייחסים אליו כאל עוד מספר למרות שיש מערכות בצבא שכן רוצות לטפל ולשקם אבל עדיין הן עובדות לאט עם המון בירוקרטיה והרבה מאוד חיילים הולכים לאיבוד. היה לי קשה עם הנוקשות של הצבא, איך הצבא מתייחס לחיילים שצריכים עזרה וטובעים בבירוקרטיה. לפעמים הרגשתי סיפוק ושאני מצליחה להזיז הרים ולעשות דברים גדולים אבל בפנים הרגשתי שאני רוצה להתעסק בצד היפה של החיים. גם נפשית זה לא היה לי פשוט".

גלי שטיינברגר גולדברגר פנג שווי צילום רמי שלוש
גלי שטיינברגר גולדברגר צילום: רמי שלוש

היא פרשה ביוני 2017, הייתה בטוחה שתעוף באוויר מרוב אושר ותחושת חופש אבל להפתעתה נכנסה לדכאון של ממש. "היות ושנאתי את המדים, את המשמעת ולא היה יום ב-21 השנים האלו שבו לא איחרתי – הייתי בטוחה שאשמח לפרוש. הרי שנאתי את הנוקשות והמסגרת, את ההרגשה שאני בעימות מתמיד, את זה שצריך לעבור תפקיד כל 3-4 שנים כי אני אוהבת יציבות ובטחון. חשבתי שהביטוי העצמי שלי יהיה במיטבו במשהו שיתקשר לצד היפה של החיים, בעלי צחק עלי שאולי אהיה שוזרת פרחים כי אני אוהבת להתעסק בגינה. עוד כשהייתי בצבא עשיתי קורס ערב בלימודי פנג שואי. גיל הפרישה מהצבא הוקדם אז ל-42 (במקום 45 נ.פ), הרגשתי שזה מבחינתי מפעל הפיס כי מאוד רציתי להשתחרר".

אבל אז, הדיכאון היכה בה

"אני זוכרת שלפני שפרשתי היו לנו בצבא ימי עיון שבהם הזהירו אותנו שמאוד נפוץ להיכנס לדיכאון עם הפרישה ואני לגלגתי, 'איזה דכאון? אני רק אצא ואהיה HAPPY ולא תיארתי לעצמי לאיזה דכאון אכנס!. מצד אחד כולם מקנאים בי, איזו פנסיונרית צעירה אני, חלום ממש, ומצד שני אני מרגישה שאני לא מסוגלת לקום בבוקר, עייפה כל הזמן וזה מחמיר עם הזמן, לא היה לי חשק לעשות כלום, ירדתי עשרה ק"ג במשקל שזה אולי הדבר הטוב היחיד שעלה משם", היא מחייכת, "חוסר תפקוד מוחלט. חברה שלי נבהלה ממני, הייתי כבויה מתה, הגעתי לשפל שלי".

– את יכולה להסביר לעצמך מה קרה לך ?
"לאורך השנים הייתה לי מסגרת וכשפרשתי לא הייתי חייבת לשמור על רמת תפקוד, פתאום התרסקתי. הייתי בטוחה שעם הפרישה צ'יק צ'אק אתחיל לעבוד כיועצת פאנג שואי, הייתה לי תשוקה אדירה לזה, מצד שני זה להיות עצמאית והבנתי שהעיסוק הזה מצריך 90% מהזמן, אין לי ספק בשירות ובערך שאני נותנת ועדיין היה לי קשה לקחת מאנשים כסף, גם קשה לי עם החשיפה ברשתות חברתיות, למרות שברור שאנשים צריכים להכיר אותי. לאחרונה עשיתי קורס NLP והבנתי כמה שאנחנו שמים לעצמנו גבולות ופחדים".

היא התאוששה בעזרת הסביבה: "יש לי את הבעל הכי סבלני בעולם, הוא היה העוגן שלי, נתן לי את כל הזמן שאני צריכה. בזכות חברים טובים שלי התחלתי לטפל בעצמי. הייתי צריכה לעבור את זה כדי לקלף מעצמי עוד שכבות ועכשיו אני בתנופה של עשייה. צריך להאמין שאפשר להתגבר על הכל".
בשנים האחרונות השלימה לימודי פאנג שואי כולל סטאג', שנת סמינר שכוללת הרחבות והעמקות. היא הקימה את העסק שלה, שנקרא על שמה וכעת היא יוצרת שיתופי פעולה עם מעצבי פנים ואדריכלים במטרה לשלב עיצוב פנים שמבוסס על פנג שווי, "שזה אופטימלי בעיני, לעצב בתים בהתאם למה שפאנג שווי מבקש. אני עושה קורס יזמות עסקית שדוחף אותי לעשייה ואני מרגישה שאני לפני הפריצה".

תיזהרו מחדר עם אנרגיות רעות

שטיינר גולדגרבר גם מעוניינת לפנות דרך הכתבה לגופים שמבקשים להשתמש בידע שלה ובשירותה, וכל זה בהתנדבות. "אני רוצה לעשות שיתוף פעולה ולסייע למעונות לנשים מוכות, בתים של ניצולי שואה, מתנ"סים, מועדונים חברתים לקשישים או מעוטי יכולת. שהם יעשו שיפוץ לפי פנג שווי ואני אייעץ להם. מה שהאנשים יקבלו זה זה עולם אחר, בכל כך הרבה מובנים!. למשל בנושא הבריאות, אנחנו הרבה פעמים גרים שנים בחדר שהוא מאוד לא בריא, שיש בו אנרגיות של מחלות תאונות ותקלות. יש חדרי שינה שיש בהם אנרגיות של תאונות נשק, זו אנרגיה מסוימת של מישהו שיש לו נשק או הולך להתגייס וחשוב לשים לזה לב. או חדרים שיש בהם אנרגיה של מחלות של נשים. אם זה חדר של מישהי שרוצה להיכנס להריון אנחנו לא רוצים שתהיה בסיכון.

תמיכה אנרגטית

"הרבה פעמים אתה יכול בשינויים קלים של הבית לפעמים שינויים של צבע, כיוון, מיטה – לעשות שינוי ממש דרמטי ברמת החיים של האנשים האלה מבחינה בריאותית, שמחה, יחסים. אנשים שהחיים לא שפעו את מזלם, הייתי יכולה לעזור לתת תמיכה אנרגטית מבחינת מקום שהם נמצאים בו. אני בודקת, אומרת איפה לעשות שינוי, איך למקם חפצים, באילו צבעים לצבוע. זה יכול להקפיץ בעשרים רמות ולתת לאנשים תמיכה מדהימה מכיוון שהם בכלל לא חשבו עליה".

– יש אנשים שמטילים ספק בתורה הזו?
"ברור, יש חשדנות טבעית כלפי הדבר הזה שנראה משהו מוזר כמו ממבו ג'מבו. אנשים לא מכירים. אגב המורה שלי אומרת שבעשור הבא לא יהיו כבר בארץ בתים שיבנו בלי פאנג שווי. הייתי עם בעלי בחנות בתל אביב, משהו שם הרגיש לי כל כך נעים. אנרגיות טובות, לא רצינו לצאת משם, שרצנו שם שעתיים וקנינו מלא. מסתבר שכמובן היא עוצבה לפי פנג שווי זה מדהים, פשוט מרגישים".

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים