מיצג מחאה של מאות בבית המשפט בחיפה בגלל תקיעות בניית פרויקט כרמי גת

פרויקט כרמי גת מיצג מחאה בית משפט חיפה
2,000 נפשות, המצפות במשך שנים להשלמת בניית דירותיהן בפרויקט "כרמי גת" בקרית גת . וזה הגיע עד לבית המשפט בחיפה וטענות קשות כלפי השופטת

לנוכח טענות כי  בית המשפט מתעלם ממצוקת המשפחות, המונות כ-2,000 נפשות, המצפות במשך שנים להשלמת בניית דירותיהן ב פרויקט "כרמי גת" הקימו בראשון האחרון,  נציגי המשפחות מיצג מחאה שכלל מאות קרטונים ושלטים בחזית בית המשפט המחוזי בחיפה. המיצג נשא את הכותרת "ההומלסים של טאובר" הנושא את שם השופטת בטינה טאובר  במקביל הגישו המשפחות עתירה לפסילת השופטת בטענת משוא פנים של השופטת כלפיהן. בית המשפט פסל את העתירה  והמשפחות מבהירות: "המאבק יימשך; לא נשתוק יותר"

המפגינים קראו לשופטת טאובר לשחררם סוף סוף משלושת הנאמנים שמינתה ואשר מעכבים את בניית בתיהם.

התיק מתנהל בחיפה, לפי מקום מגוריו של הנתבע, הוא הקבלן תופיק מחאמיד, אשר שמו עלה כמי ש"תקע" את פרויקט מגדל אירופה בשכונת שער העליה החיפאית כפי שכתבתי כאן לאתר מיי נט, האתר  של עיתון ידיעות חיפה . מחאמיד  הקורס, שהחל בבניית המגדל נמצא בחדלות פירעון והבנייה הופסקה כמעט לחלוטין.

באשר למקרה פרויקט כרמי גת, מאז 2021 נמצאות 518 משפחות הנמנות עם קבוצת הרכישה בפרויקט שבקריית גת במצב כאוטי ובלתי נתפס לתחושתן.  לפי הטענות, במשך שנה וחצי , השופטת טאובר, בחרה להתעלם שוב ושוב ממצוקת המשפחות שנאלצות כיום לשלם במקביל דמי שכירות והחזרי משכנתא למרות שהפרויקט כולו תקוע ואין בו התקדמות. במרוצת הזמן הזה הוכח כי שלושת הנאמנים שמינתה לקבלן הקורס תופיק מחאמיד ושהופקדו על ידה לניהול הפרויקט אינם מסוגלים כלכלית וביצועית לבנותו והפרויקט אינו מתקדם.

לטענתם, הנאמנים עוה"ד ליאור מזור, רון חכים וארז חבר אף מסרבים לאפשר למשפחות לחלט ערבויות בנקאיות בסך 17.5 מיליון שקל שבידיהם. למרות זאת ממשיך בית המשפט לעמוד לימין הנאמנים הדואגים לבנקים ומתעלם מתביעות המשפחות.

בתוך כך, נציגי המשפחות הגישו באמצעות עורכי דינם איתן ארז ומור בן שושן עתירה לפסילת השופטת מהמשך הטיפול בתיק לנוכח משוא פנים מתמשך כלפי המשפחות לכאורה. העתירה מציגה מסכת של התעלמות שיטתית של השופטת ממצוקות הרוכשים לכל אורך התקופה הארוכה שבה מתנהל התיק ומנגד היענות אוטומטית לכל בקשה של הנאמנים, לרבות קביעת דיונים מהיום למחר כאשר בקשות של הדיירים נקבעות לדיון  לאחר חודשיים וחצי וכאשר היא דוחה דיונים בשבועות ארוכים כי אחד משלושת הנאמנים רוצה לטוס לחופשה פרטית בחו"ל.

פרויקט כרמי גת הפגנה מול בית המשפט
"אנחנו הומלסים" . הפגנת התושבים

"לאחר אינספור ניסיונות שבהם הבענו אמון בבית המשפט ופיתחנו ציפייה כי יטה אוזן קשבת לטענותינו, נוכחנו לדעת כי אין בבית המשפט אוזן קשבת למצוקה הקשה שלנו", ציינה בכאב גזית אלחרר, נציגת המשפחות.

כאמור, המיצג עלה בעת קיום הדיון בבית המשפט. מאוחר יותר הודיע בית המשפט כי העתירה לפסילת השופטת נדחתה וכי הדיון הבא יתקיים ב-11.05. המשפחות הנפגעות הודיעו כי כי המאבק יימשך. "נגמרו הימים שבהם סבלנו בשקט כשאין לנו בית", הבהירו.

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים