מחיר הפסטה? נסו להתמודד עם חתיכת סבון ב-25 שקל

מוצרי קוסמטיקה טבעיים
או עוף אורגני ב-80 שקלים. מוצדק הכעס על יוקר המחיה בישראל, או התייקרות מחירים של מוצרים בסיסים. אני טוענת שאלו שרוצים לחיות בריא ונקי מרעלים יחסית הם מי שנמצאים במלכוד אמיתי

יקר מחיר הבמבה? בשנים האחרונות אני מזגזגת בתשוקתי המאומצת שלי לחיות בריא באמת. ניקוי הגוף והחיים שלי מרעלים, חומרים משמרים. אנטיביוטיקה והורמונים שמוזרקים למזון. או קרם לחות עם רשימת רכיבים שיכולה למלא מגילה. זה לא רק שאני רוצה להרגיש טוב יותר. להיות נמרצת, שמחה וכל הקשקושים האלה. מכל מיני סיבות, שאולי תבינו בהמשך הבנתי כמה זה חשוב. ואולי אין לי ברירה.

המוצרים שלי למשל. משחת שיניים במחיר אסטרונומי שכבר הדחתי. סבון ידיים ב-24.90, סבון מוצק במחיר דומה וקרם רגליים בנכון, 29.90 שקלים
המוצרים שלי למשל. משחת שיניים במחיר אסטרונומי שכבר הדחתי. סבון ידיים ב-24.90, סבון מוצק במחיר דומה וקרם רגליים בנכון, 29.90 שקלים

מה עושה בחורה מהמעמד הבינוני נניח, אולי מעמד בינוני גבוה בימים טובים (אבל בימים אחרים נוחת מעטה) שרוצה לאכול אוכל מזין, לחפוף את הראש עם שמפו בלי כימיקלים, סופלטים, סיליקון, מלחים וזה רק חלק מהמתכון לשיער הורס והרוס.  מה יעשה איש אשר חפץ בירקות שלא ריססו אותם בשלל נסתרים או גברת נחמדה בת 60 שכדאי שתיקח ויטמין C ו-D כדי להגן על מערכת החיסון שלה במקום להיכנס לחרדות קורונה? (והיא לא תזמין ברשת בזול) מה יהיה עם נער שלא רוצה להיכנע לשניצל קפוא מעובד?

הם יאכלו אותה.

וזה עוד בלי להזכיר את חולי הצליאק או האוכלים ללא גלוטן כי זה יחריב להם את הבטן עד כדי לסכן את חייהם. או הרגישים ללקטוז או 'סתם' אלו שלא רוצים לדחוף חלב מלא הורמונים ועם אנרגיות של סבל של הפרה, אז הם בוחרים לקנות משקה תחליף חלב שמחירו יכול להאמיר גם לדוגמא ל-14.90 לקרטון שיש לחסלו עד 5 ימים. לפחות אלו בדרך כלל אורגנים.

צריך להגיד, אולי תהליך הייצור של המוצרים האלה מושקע, יקר ודורשני יותר. ועדיין ההבדלים גדולים. רק כדי לסבר לכם את האוזן, פסטה מקמח תירס עשויה, כמה מפתיע, מתירס, חומר גלם זול מאוד שממנו האמריקאים חיים על הסירופ תירס עתיר הגלוקוז שלהם.

וכדי להראות לכם את המציאות היקרה עבורנו, המעמד הבינוני שרוצה לגבוה קצת לפחות בבריאות שלו, אספתי כמה דוגמאות מסופרים וחנויות. אקדים ואומר שאולי יש הבדל בין חנויות טבע כמו ניצת הדובדבן וקסם הטבע לשופרסל דיל או רמי לוי. אני בכוונה לא מזכירה חנות או מותג מסוימים. ואז אבהיר לכם שתשכחו מהבדלים גדולים. יותר מזה, בסופר כמו אושר עד לא תמצאו עולם של אורגני וטבע במיוחד. נראה שהם לא מכוונים לקהל היעד הזה. כמה חבל.

בשר יקר אורגני
לא. אתם לא הוזים. כאן יש בשר , סליחה פילה, ביותר מ-100 שקלים והבשר ה"פשוט" יותר ב-80 שקלים. צילום פרטי

 

מחיר הבריאות

אדגיש שוב, זה לא רק באוכל. אולי זה לא ברור לכל אחד אבל כל הסביבה שלנו מלאה ברעלים. מי שרוצה לחיות נקי כמה שאפשר ולא יעבור לגור עכשיו בניו זילנד או לפחות יתנתק מהעולם ויקים בקתה ביערות הכרמל, מוטב לו שיקפיד גם על חומרי הניקוי שהוא משתמש, על גופו ואפילו לשטוף את הבית. אבקת ומרכך הכביסה. מים מטוהרים כמובן, זה למתחילים. קוסמטיקה אורגנית שמתחילה מקרם פנים ועד משחת השיניים, קרם הלחות לשיער, איפור (בהצלחה עם להשיג בישראל מייק אפ אורגני. אני עוד מחפשת) ועד קופסאות אחסון לא מפלסטיק, כי אתם לא רוצים ביספנול A בגוף שלכם או נייר חימום לתנור.

מוצרי קוסמטיקה טבעיים
שמפו, משחת שיניים, מי פה ושוב הסבון הנוזלי ידידנו במחירים של בין 27-40 ש"ח

דווקא חטיפי החלבון הם קטגוריה שמעצבנת אותי במיוחד.

לא צילמתי אותם מהחשש שארצה חס וחלילה לקנות כמה. השיט הזה טעים ובאמת מצליח להשביע לחצי שעה. אבל תאמינו לי מידע של שנים אפשר להעיד שמחירם נע בין 11-19.90 ש"ח. אולי במקומות מסוימים תמצאו  חטיף ב-9.90 בהנחה.

למה?  מדוע? מה הופך את תהליך ייצורם של החטיפים לכאלו שראויים למחיר של קפה ומאפה? האם הם עשויים מתרכיז חומרים משובח או גולמי שנכרה או נשאב מהטבע? האם הם מכילים את תרכוזת הוויטמינים והמינרלית היומית שעליכם לקחת? הו לא. הם אגב לא מתיימרים אפילו להיות אורגנים או טבעיים. אם כי חלקם יטענו שהם עשירים למשל בחומצות אמינו, או, הממ, חלבון. למדובר בחטיפים לא כאלו מתוחכמים המלאים בשוקולד או קרמל מלוח, פאדג', בצק עוגיות ושלל עמילן, חומרי טעם וריח, שמן דקלים (לא להיט) ועוד כאלו יהלומים מהטבע. לזכותם יאמר שהם לרוב דלים בסוכר ועדיין מתוקים. מה שאולי מסביר למה אני מסוגלת לעיתים להוציא עליהם את כל המטבעות בארנק.

ממרח אגוזים בריא ויקר
ממרח אגוזים ב-34.90 ש"ח. איכותי, אך האם זה באמת צריך להיות כה יקר?

אתם בטח לא יכולים שלא לתהות. למה אני עושה את זה לעצמי?  האם אני הוזה שהפכתי לדיירת בארמון בקינגהאם והמלכה מכבדת אותי באוסף התכשיטים שלה? איזה בן אדם מיושב ומציאותי יקנה קרם ידיים עם תג מחיר של 29.90  או פסטה מקמח עדשים בכ-17 שקלים? האם זה שווה את זה בכלל?

הרוב כן. לגבי פסטה עדשים אדומות, הדעות חלוקות. ועכשיו ברצינות:

יש מצבים, סיטואציות או בחירות בחיים שמאלצות אותך לחיות בריא, אורגני, נקי.

זה יכול להיות חס וחלילה אם אדם חולה בסרטן ורוצה להפוך תהליך של ניקוי רעלים מהגוף. אם הוא רוצה הליך של ניקוי רעלים מהגוף (ומהחיים) בגלל שהוא אכל אוכל זבל 40 שנה ומרגיש זוועה, גופו מלא נפיחויות ודלקות, אשה שמנסה לשפר סיכויים להיכנס להיריון. חיפאי, או קרייתית שנמאס להם לעבור ליד בתי הזיקוק ולהריח את ניחוחות הזיהום. תאמינו לי, הם ירצו להקטין רעלים בחייה כמה שאפשר. מסתבר שזה מחיר יקר להיות בריא בישראל.

הביוקר של הגבינות והביצים
הביוקר של הגבינות והביצים. יכול להגיע גם ליותר מ-30 שקלים לגביע גבינה טבעונית או אורגנית כמו כלום

אני לא מקטינה את החשיבות של מוצרי מזון, נקרא להם בסיסיים, שצריך להיות להם תג מחיר שפוי. אבל אותי באופן אישי לא מטריד פסטה  שעולה 6.90 שקלים או במבה עם תג מחיר של 5 שקלים..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אין לי את הפריבילגיה הזו. על המדף אני בקטגוריה אחרת לגמרי.

 

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים