ממש לא לבד: דרכים ומקומות שווים להכיר בצפון

היכרויות פנויים פנויות חיפה והצפון
בידוד חברתי? לשבת לבד ועצוב ביום שישי בערב מול הטלויזיה? תשכחו מזה. החבר'ה האלה לא יתנו לעצמם לשקוע, גם אם הם סיימו נישואין של שנים, לא מוצאים זוגיות מאז גיל 20 או מותקפים על ידי וירוס עקשן, ולא זה לא כולל אפליקציות

בידוד חברתי? לשבת לבד ועצוב בשישי בערב? הו לא. החבר'ה האלה לא יתנו לעצמם לשקוע, גם אם הם סיימו נישואין של עשרות שנים, לא מוצאים זוגיות מאז גיל 20 או מותקפים על ידי וירוס ממזר. בין אם אתה רווק, גרוש פלוס או פנסיונר בן 70, יש איפה להכיר בצפון. איפה והאם באמת נוצרים זוגות? סקרתי כמה יוזמות

"המילה גרוש היא נוראית, לא גירשנו אף אחד"

העידן הדיגיטלי מיטיב עם הבודדים ואפשר לראות שרובם של המפגשים הפיזיים וה'זומיים' הגיעו מפעילות גדושה של קבוצות פייסבוק ווטסאפ, דבר שרווק או גרוש לא יכל לחלום עליו לפני עשרים שנה. קחו למשל את קבוצות ה'גימלים' העניפות (האות ג' כקיצור של המילה גרוש.ה) שכוללות 41,000 רשומים בארבע קבוצות פייסבוק, 45,000 עוקבים בדפי הפייסבוק, 4,500 עוקבים באינסטגרם ואפילו 250 קבוצות ווטסאפ המחולקות לפי אזורים. סצנת ההיכרויות לוהטת ברשת מישהו צריך לנהל את כל אלו, וחיפה כמובן בתוך כל החגיגה. יורם לוי מנהל את שלושת הקבוצות הצפוניות של הגימלים, אחת מהן היא ממוקדת אזור חיפה והקריות. קבוצה אחרת נוספת היא  'גימלייט פרלמנט צפון' המיועדת לגרושים צעירים בני 30-42 ומנוהלת על ידי מיה אזולאי. יש היכן להכיר בצפון גם בוירטואל.

"חיפשתי מילה שתטבע מטבע לשון, המילה גרוש היא נוראית, לא גירשנו אף אחד ולא גירשו אותנו, והיום הגימלים זה שם נרדף לגרושים, זה תפס יפה מאוד. הגימלים לא הוקמו בכלל בקטע של הכרויות אלא כקבוצת לייף סטייל של גרושים וגרושות לבילויים משותפים", מפתיע מקים המיזם שרון ושלר, "אבל מה שקרה זה שגילינו שתוך כדי הבילויים אנשים מכירים ונוצרו למעלה מאלפיים זוגות, רק עצם העובדה שיוצאים להפלגה בהרצליה, או שיש ערוחת שישי בבית מארח וזה עבד, בלי שאומרים את המילה הכרויות פעם אחת.

בקבוצות יש אחוז קטן של רווקים והרוב הם גרושים וגרושות בגילאים שונים, בני 30 כמו גם בני 60+ , עם חלוקה לפי קבוצות גיל ואזורים והפעילויות רבות ונעות בין טיולים, מפגשים בים, ארוחות שישי משותפות ובימים של סגר חוזרים להרצאות מעשירות בזום.

הגימלים הכרויות להכיר גרושים חיפה והצפון
הגימלים יודעים לחגוג ולהכיר. צילום פרטי

מפגשים בגינה ובפאב בלי שום כוונה להפוך לעסק

שבית ארז ממוצקין מודה שהיא פתחה את הקבוצה שלה בעלת השם החביב  He and She לגמרי מתוך צורך שלה:" פתחתי את הקבוצה לפני 3 שנים מתוך צורך אישי שלי בחיי חברה וזוגיות, אספתי אנשים שאני מכירה מקרוב בין אם אלו שכנים ומשפחה, חברים, המורה של הבת שלי… עם הזמן הקבוצה תפסה תאוצה וכיום היא מונה 3000 חברים, 80% מהם צפוניים. יש "לי" כבר 4 חתונות (בקבוצה), תינוק בן שנה ועוד אחד בדרך", היא צוחקת, "עשרות זוגות שהם ביחד שנה פלוס, זוגות שגרים יחד והמון חברויות בין אנשים, אם זה חברים לאותו תחביב או לבילוי עם הילדים", , חיפאים רבים מגיעים לכל האירועים של הקבוצה שמתקיימים בצפון וגם בפרט בחיפה.

ארז, גרושה ואם ל-2,  מקיימת לחברים מפגשים בבתי קפה או בים, טיולים בשבת, בילוי קיאקים מפגשים בגינה הפרטית בביתה "לפעמים אני עושה את זה כבליינד דייט, חמישה גברים פוגשים חמש נשים שהם לא מכירים וזה הולך לא רע, האמת שזה מצליח. פתחתי גם קבוצות ווטסאפ שמחולקת לפי גילאים, מה שעוזר לקשר בין החברים. עכשיו בסגר הקורונה אנחנו עושים הרבה שיחות זום, אני מעלה המון נושאים לדיון,  מאוד חשוב לי ש'החומר' יהיה איכותי, אני מקפידה מאוד על כבוד בין חברי הקבוצה, שפה נאותה.

"אני המנהלת היחידה של הקבוצה וזה לא פשוט להחזיק קבוצה 3 שנים. זו פעילות יומיומית, אם זו בקשה לנסות לשדך למרות שאני לא שדכנית, אם זו התייעצויות אם זה סתם לשמש אוזן קשבת, עזרה בתרומות. אני עושה המון פרויקטים כמו משלוחי מנות או פרחים לשבת, מארזי שוקולדים ופירות. כמובן שאנחנו חוגגים חגים ביחד רק לא לתת לאנשים להרגיש לבד, היום אין מצב שמגיע יום שישי ומישהו מרגיש לבד ושאין לו עם מי להיות. אני הצינור וגם אם אני לא יכולה באותה השבת, תהיה פגישה של החברים".

לא פשוט לתחזק פעילות כזו, אבל ארז לא שוקלת להפוך את הפעילות לעסקית. "זו המון עבודה והשקעה, יש לי שתי בנות גדולות בנות 20 ו-15 אז אני יכולה להרשות לעצמי, אני גם עצמאית, עובדת כמפעילה בימי הולדת אז העבודה שלי לא אינטנסיבית כמו לעבוד במשרה מלאה במשרד, אבל אני חייבת להגיד בלי שזה ממלא אותי, כשנוצר זוג אני עפה מאושר, יש הרבה שלא אומרים לי (שהם יחד) ומעדיפים לשמור על דיסקרטיות וכשאני מגלה את זה נותן לי יותר דרייב, מסמן שאני עושה את הדברים נכון, עוד הגדלה של הסיכוי לאהבה. חשבתי על זה עכשיו בחג כשאירחתי חברים מהקבוצה, חשבתי שנניח אם לא הייתה הקבוצה איפה זה היה שם אותי ואני לא מצליחה לראות אותי היום בלי הקבוצה. יש לנו אפילו מדבקות. למרות שהקבוצה הפכה להיות כמו עבודה שלי אני לא רוצה להפוך את זה  לעסק כי זה בעיני לנצל סוג של חולשה של אנשים. הכוונה היא חברתית לעשות טוב לכמה שיותר אנשים".

הקבוצה מקיימת מפגשים בפאב פרנקי בשדרות מוריה, בפאב הספריה בקריית חיים, מועדון הגאלה, בבתי קפה יש מפגשים בחוף הים או בבתים של אנשים, "כל אחד מתחבר לנישה שלו , לפעמים במפגש של 20 איש יווצרו 3 זוגות שמתאימים שיש להם את אותם תחומי עיניין, אני כל הזמן אומרת 'אל תשללו אף פעם, אתם לא יודעים מאיפה זה יגיע', אצלנו נוצרה זוגיות למשל מתגובה לפוסט, הוא הגיב לה וכשהם ראו אחד את השני במפגש הם התחברו והם כבר שנה וחצי יחד".

להכיר בצפון תוך כדי בריחה: להיכנס לדמות

אחרי שפתחה את חדר הבריחה 'צחוק הגורל' בחיפה, יעל לגטיבי החליטה להרחיב את הפעילות ולעשות ערבי היכרויות לרווקים ורווקת, אבל כאלו שהם עם אופי אחר ומדליק משהו. 'משתה הדמים תעלומת רצח', כך נקרא המפגש שהיא מריצה בעיקר בחיפה ולפעמים גם באזור המרכז. זה לא שם של סרט אימה אלא משחק תפקידים שהוא משתה וחתונה של הברון באווירת ימי הביניים. ומה יותר טוב מקצת בריחה מהמציאות של 2020? "זה בעצם משחק תפקידים במסגרתו כל צד מקבל דמות שהוא צריך לגלם אותה, יומיים או שלושה לפני המפגש מקבלים את העלילה של הסיפור, יש תלבושות, תיאור אופי של כל דמות, ובאמצע הערב אחת הדמויות רוצחת ואחת נרצחת כשהמטרה היא לגלות מי הרוצח". ההשראה הגיעה אליה כשראתה דבר דומה בחו"ל.

"התגובות? מאוד אוהבים את זה, אתה מגלם דמות אחרת אז הרבה יותר קל לך להיפתח לאנשים כי אתה בעצם משחק משהו אחר, אתה לא אתה, מקבלים כוס שמפניה זה גם עוזר לערב להיפתח. בדרך כלל אחרי המשחק נשארים וממשיכים להכיר. אני יודעת על כמה זוגות שהכירו ואחד שממשיך להיות יחד עד היום".

המיזם שהחל לפני כשמונה חודשים התקיים בהתחלה במתחם מסוים בחיפה ועכשיו בגלל הקורונה החבר'ה עברו לשחק בפארקים חיפאים פתוחים. מגיעים אליו חבר'ה בני 30-40 וכמובן שהוא פתוח גם למבוגרים יותר.

להכיר בצפון בגיל 80

שילוב של ריקודים, אוכל ומוזיקה לא יכול להיות רע כשמדובר בהיכרות. הנה יוזמה קצת אחרת אבל אותנטית ביותר, מסעדת עצמון שברחוב הנביאים בהדר עורכת מדי פעם מסיבות לפנויים פנויות שדווקא מיועדות למבוגרים יותר שבינינו.

המסיבה האחרונה למשל התקיימה קצת לפני הסגר השני, השתתפו בה בני 60-80 ולהבדיל גם כמה שמסיימים את העשור החמישי לחייהם. מיכאל אנסינגר בעל המסעדה מספר: "אנחנו עושים מסיבות שמגיעים אליהם עולים מרוסיה וגם ישראלים, תשמעו אצלנו את כל שפות הגוש מזרח אירופאי למשל רומנית, פולנית, רוסית יידיש. יש זמר, נגן על סינתיסייזר, אנשים קמים לרקוד. מי שרוצה יכול להזמין אוכל, בכל מקרה הכניסה כוללת קפה ותה".

"בטריוויה אפשר לראות את עולם התוכן של האדם ואיך הוא מגיב למצבי לחץ"

מייקל שפירא ויעל בצלאל הכירו באנגליה את המסורת החביבה של קוויז, מה שנקרא שאלוני טריוויה בפאבים, נדלקו והחליטו לייבא אותה לחיפה. כמייסדי ליין 'מיי קוויז טריוויה שתיה וחברים' הם הבינו שמתוך משחק השאלונים אפשר להיות בדייט, להכיר את האדם, ובצורה טבעית וזורמת, גם אם לא מכוונים לשם מראש. פאב קוויז הוא לין מצליח בסגנון בריטי שמותאם לקהל המקומי, אפשר להגדיר את זה גם כחיי לילה לאנשים חכמים, אם תרצו.  "התחלנו את הפרויקט הזה כמסורת בריטית, לנסות להביא לכאן פאב קוויז, חבר'ה שמתקבצים יחד כדי לעשות תחרות שאלות טריוויה נגד קבוצות אחרות בפאב השכונתי", שפירא מספר.

"התחלנו בפאב סינקופה בחיפה, הבסיס שלנו חיפאי ומשם אנחנו עושים את זה בעוד ערים, בפאבים באירועים פרטיים ואירועים לחברות. זו דרך מעניינת להכיר בני זוג כי זו הזדמנות לראות מה האדם יודע מבחינת עולם התוכן שלו, איך אנשים מגיבים למצבי לחץ וכשהם מנצחים או מפסידים, אלה דברים חשובים. פאב קוויז יכול להיות יותר יעיל מדייט. זה דייט בכאילו כי אתה עם עוד חברים, אם זה לא הולך אז זה לא מביך. זה משהו יותר טבעי, מקסימום ההיכרות לא הלכה, אז אל תדבר איתה אחר כך".

כשהגיעה הקורונה שפירה ובצלאל היו  צריכים לעשות חישוב מחדש, "כשרצינו לעבור לאון ליין בדקנו איך  משתלבים מתמודדים עם הבעיה של גוגל כי אחרת אין טעם ומצאנו פתרון. האנשים יכולים לדבר בתוך הקבוצה, לענות על השאלון וככה אנחנו מנסים עד שהסגרים יעברו. ברגע שהפאבים יחזרו לעבוד בצורה מלאה אנחנו מאוד מקווים שנחזור לעבוד כרגיל כשיאפשרו לנו להכניס כמות אנשים. כשנחזור זה יהיה לסינקופה".

בינתיים אפשר להיכנס לאתר https://myquiz.co.il/  או לפייסבוק ולראות מתי אירועי האון ליין הקרובים.

להכיר בצפון מיי קוויז טריוויה וחברים
שנות ה-2000 התקשרו וזה נהדר. פאב טוב, קוויז וחברים. צילום פרטי

לצאת מהמסכים ולהכיר כמו פעם

איריס סלומון, פסיכולוגית ומנהלת חברת ספיד דייט כבר 20 שנה, עדיין מאוהבת בצפון למרות שעזבה אותנו לאנחות לטובת המרכז. היא מקפידה לערוך כאן מפגשי ספיד דייט במשך השנים, בפאבים ובתי קפה בעיר, אפילו בקניון. רק תזכורת, ספיד דייט היא דרך מהירה משהו להכיר בן זוג כש-20 גברים ו-20 נשים בדרך כלל, נפגשים לדייטים שכל אחד מהם נמשך 7 דקות.  "אנחנו מחלקים את המפגשים לגילאים, יש בני 24 ועד גיל הזהב אפילו. עשינו מפגשים בחיפה, בכרמל, בקריות. יש קהילה מדהימה בחיפה. חבר'ה על הכיפאק, רציניים ואיכותיים, מחפשי קשר ואהבה. תענוג לשדך כאן, יצא לי לעשות 'עליה' של אנשים מהמרכז לחיפה ולהיפך", היא אומרת.

אנחנו מדברות בתקופת הסגר השני, ידיה של סלומון 'הלוחשת לדייטים' כמו שהיא מכונה, עמוסות עבודה, גם כמאמנת זוגית וגם היא מקפידה לקיים מפגשי ספיד דייט בזום, אם כי היא מתגעגעת לראות את האנשים. "החלום שלי זה לעשות כמה שיותר מפגשים גדולים, להוציא אנשים מהמסכים ובטח בתקופת הקורונה, יותר ויותר אנשים מתחברים לזה שאין כמו המגע האנושי. זום עדיף מכלום, אני עושה מפגשי ספיד דייט בזום  כל שבוע, שזה עדיף מאפליקציות ואתרים שזה מתיש והרבה פעמים מתמסמס אבל הגישה שלי מיד אחרי הזום לצאת, לא להישאר בעולם הוירטואלי כי אין כמו מראה עיניים. בדצמבר עשיתי מפגשים המוניים באילת של מאות פנוים פנויות בכל הארץ סביב השעון המטרה להוציא אנשים מהמסכים שיכירו כמה שיותר, ספיד דייט זה להכיר כמו פעם".

היא הביאה את השיטה לארץ בשנת 2000 כשהייתה בלימודי התואר השני. המפגשים מחולקים לפי קבוצות גיל, ויש גם מפגשים למסורתיים ודתיים. "ספיד דייט זה אימון לא נורמלי, זה להשחיז את הכלים. בסוף הערב כבר צחוקים, מאוד משחרר אנשים. גם אם אנשים לא הכירו בספיד עצמו הם מספרים לי שהכירו אחר כך, הם  נכנסים לוויב הזה של אנשים טובים מחפשים אהבה. בספיד דייט אין עכבות, כולם באים להכיר ואחר כך אפשר לצאת לפאב ולדבר כמו פעם, ולא להיות עם פלאפונים. עשרים דייטים בערב אחד, טווחי גילאים שונים.

להכיר איריס סלומון ספיד דייט
להכיר בחיים האמיתיים. איריס סלומון. צילום פרטי

סלומון גם עורכת סדנאות משולבות ספיד דייט, 8 גברים ו-8 נשים שאחרי הדייטים מדברים על הדברים שהיו טובים בדייט ודברים לשיפור. "את המשובים מקבלים אחד על אחד, כשאת יוצאת לדייט את לא יודעת מה הוא חושב ואחרי הסדנא הם מקבלים טיפים מה אפשר לשפר, זה מחזק, גם יצאו מזה זוגות ? האם ספיד דייט מתיש? אם מישהו לא מוצא חן בעינך הזמן לא זז, אבל יכול להיות שהבחור ה-20 הוא וואו ואז תרגישי מה זה אנרגיה ואנשים אומרים לי מה, זהו נגמר?. עבורי זו תענוג של עבודה, אנשים באים במיטבם, לבושים, אני מרגישה כאילו אני באה לחתונה. כולם באים בוויב הטוב שלהם. לי לפני בעלי היה חבר במשך שנה מהספיד דייט, חברה הכי טובה מהספיד דייט, יצאו פה קשרים. חבורת בנות שמייעצות אחת לשנייה.

"בין הסגרים, הרגשתי במפגשים האחרונים שינוי מאוד לטובה, מעבר לדייט היה ערך מוסף, שנפגשים בעולם האמיתי, הפאב או בית קפה כבר לא מובן מאליו.  הייתה שמחה גדולה יותר באוויר. אהבה, זה הכוח שמניע".

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

2 תגובות

  1. היי
    מעונינת במפגשים של פנוים פנויות 60 + באזור הצפון אני מקרית טבעון אלמנה

    1. הי אורלי תודה על התגובה שלך . מציעה לך לבדוק במתנסים, במקומות כמו עמותת שילה, מילב, בפייסבוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים