אביב על המדף: האיטלקית החדשה, סיפורו של ספוג ועוגות פסח הגיוניות

מסעדת פיאנו פיאנו חיפה מנות נטע פלג אתר
איך קרה שאחת כמוני, על כל המשתמע מכך, תכתוב על ספוג ניקוי? פיאנו פיאנו הגיעה לעיר אם צריך מסעדה איטלקית לפרידה או חזרה לחמץ. ניגון הטחינה ועוגות הגונות לפסח. המבקרת במקבץ צרכנות אביבית

👈 יכול מאוד להיות שתקראו את זה אחרי טרפת הניקיון של פסח, אולם זה כל כך לא משנה.

א, כי לא כולנו לוקים בטרפת הזו, במיוחד כמה מאתנו שאני מכירה היטב, ממש אישית 😉 אשר גרים בדירות שכורות, ובוא, לרוב לא תמיד מתחשק לך למרק היטב את הבית הזמני שלך. ב, להבדיל יש כאלו שמנקים בהנאת חושים ובמסירות במשך כל השנה אז פסח בשבילך הוא שיא החגיגה שמתחילה בראש השנה ומסתיימת בחום יולי אוגוסט. ג, אנחנו הולכים לדבר על ספוג מחייך לניקוי כלים ומשטחים. כן, אני יודעת שזה נשמע קטן ורך אחרי כל ההקדמה הזו, אבל ניקויים של אלו הכרחי כל יום, או יומיים אם אתם בד בויז.                                                                                                                                                                     לכיור העייף והממורמר שלי הגיע לאחרונה ספוג הניקוי החייכן של מותג הניקיון האמריקאי Scrub Daddy. 

עכשיו תקשיבו, באופן תמוה הוא מצליח להפוך את החוויה המייגעת של רחיצת הכלים לחביבה ומספקת יותר. אני לא סתם מחניפה להם. כולה קיבלתי מתנה שני ספוגים, לא משהו לרוץ איתו למכולת. בכל מקרה אסביר מדוע: בתחילה הספוג קשיח, עד שהוא "מתרגל" למיים ומתרכך, זה הופך אותו למעניין וקשה להשגה יותר. הוא מחייך אלינו כפי שניתן לראות בתמונה. אפשר לתחוב את אצבעות ידינו ב"עיניים" שלו כך שזה שימוש נוח. אה, ועוד פרט פעוט. הוא מצליח לנקות היטב לכלוך קשה. לא שיש אצלי במטבח הרבה כאלה, מה פתאום. אבל יצא שחטאתי בלהשאיר בכיור סיר עם שיירי ורוטב פסטה שהחליטו להותיר בו חותם עיקש. נוח גם לנקות עם הספוג כוסות לסוגיהן במעין סיבוב חינני כזה.

ועכשיו נעבור לדבר המפרסם שאני חושבת שהוא נכון והחלטתי לשים כאן : הספוגים מתאימים לניקוי משטחים שונים ובהסרת לכלוך קשה מכלים, סירים חרוכים, כיורים, חדרי אמבט, גרילים ועוד. הספוגים אינם סופחים ריחות וכתמים, לא מתפוררים וניתן לנקות בעזרתם גם משטחים חרוכים ללא תוספת של חומר ניקוי. הם מחזיקים מעמד כ-3 חודשים.  מחיר מומלץ: כ- 17.90 – 19.90 שקלים ליחידה. להשיג ברשתות וחנויות שונות ומתמחות בארץ.

 

👈 הפלאפל יכול לחכות. איטליה התקשרה

תושבי חיפה והקריות, אולי יעניין אתכם לדעת  שיש מסעדה חדשה בסביבה ואנחנו קמים מתרדמת הקורונה. פיאנו פיאנו, רשת מסעדות שף איטלקיות, פתחה את הסניף הרביעי שלה בקניון סינמול לב המפרץ והזמינה אותי לאירוע השקה, יותר נכון ערב של זלילת פחמימות ופריקת כל עול הקלוריות. אם כי צריך להגיד שהיו שם גם מנות מרעננות וקלילות משהו. אם הייתי מסתפקת רק בהן.

תפריט איטלקי עשיר ומגוון, מנות ראשונות, פסטות ופיצות איטלקיות מהטאבון הענק שנמצא בחזית המסעדה, טאבון עצי הדר, היחיד מסוגו בארץ. בעלי המסעדה רועי אנקווה, הידוע בין היתר גם כבעלים של קבוצת הכדורגל סקציה נס ציונה. ידוע גם לי כעת.

נקודות לציון:

  • האוכל. פשוט. רובן המוחלט של המנות היה טעים מאוד. אמנם יצוין כי אני לא מבקרת מסעדות מפונפנת בהכשרתי (יש הכשרה לזה בכלל?) ואין לי טור נחשב בעיתון שקוטל או מעלה מסעדות לדרגת עלייה לרגל עד כדי מילויים לשנה הקרובה- ומי שמכיר את התחום יודע על מי אני מדברת, כותב טוב אגב- אבל כולנו יודעים מתי משהו מספיק טעים כדי שנרצה עוד. עם זאת, גילוי נאות: אני לא סנובית אנינת טעם ויכולה ליהנות מ א ו ד גם מלחמנייה עם חמאה. שזה מה שהיה שם בגרסא האיטלקית – פוקאצ'ה בליווי שמן זית וחומץ בלסמי ומטבל היום.
  • עוד פירוט עכשיו:
  • מה אכלנו? היות והמלצרים לא אמרו אילו מנות הן מגישים לשולחן, אולי בגלל לחץ האירוע אז נסלח להם, וניאלץ להסתפק בזכרוני ובבדיקת התפריט ברשת כשאנחנו מדברים על מה היה שם . וזה הולך כך. סלט פנצנלה – עגבניות שרי, רוקט, בזיליקום, בצל סגול, בייבי מוצרלה ולחם קלוי בתיבול שמן זית וחומץ בלסמי. מאוד אהבתי אותו אפרופו הערת הרעננות שלי מקודם.  ארטישוק יהודי (מעניין הקופירייטינג שלהם) – רבעי ארטישוק צלויים בתנור על מצע סלט ארוגולה, בצל סגול, קולפניות פרמז’ן ושמן כמהין.  מנה בריאה וטובה שבחיים לא אצליח להרים בבית. פולנטה ופטריות צלויות – קרם תירס עם פרמז'ן, שמן כמהין ופטריות צלויות. מנה מיוחדת וכמו נמסה בפה. מאזטים איטלקיים שהיו חביבים למדי. פנה ארביאטה – פסטה ברוטב פומודורו, עגבניות טריות, בצל,פטריות,זיתי קלמטה, שום ופלפל. פנה ברוטב שמנת, פסטו בזיליקום, שקדים קלויים, עגבניות מיובשות ופרמז'ן. ניוקי ברוטב רוזה, תימין ותערובת גבינות. פיצה שהייתה רגילה ולא כל כך מעניינת אבל לפי התצלום בתפריט  הזה כנראה שזו פיצה לילדים וזה מסביר הכל. מה גם ששאר האוכל, והיו עוד דברים די מפצה.
  • קיבלנו קינוח אחד, חביב, משהו שקשור לשמנת או גבינת מסקרפונה. אני אפילו לא זוכרת כי לא ברור לי אם היו אמורים להיות קינוחים בערב הזה או אם זה משהו שהמסעדה מתעמקת בו. אם חשוב לכם בררו לפני.
  • הלוקיישן מעולה. לב המפרץ שופע חניה, הוא לא קניון מעיק ומנוכר מידי כמו מולים אחרים בחיפה. הוא נמצא באמצע של חיפה קריות ואפשר לבוא אליו גם ברכבת או מטרונית בקלות אם לא בא לכם לנהוג או שאתם מחוץ חוץ לעיר. המסעדה צמודה לבתי הקולנוע אם חזרתם גם לאולמות הסרטים.

מסעדת פיאנו פיאנו חיפה מנות נטע פלג אתר

 

👈 קינוחים, אם אפשר לקרוא כך לחבילת עוגיות בוטנים לפסח שאני מוצאת בסופר, הם נושא כאוב מאוד כשמדובר בחג שאמור להיות אביבי ואופטימי

עד לפני כמה שנים לא יכולנו למצוא תחליפי מאפים בבתי קפה (היום לפחות רשתות גדולות עושים מאפים מקמח תפוחי אדמה, שהם נסבלים יחסית). כמובן חוץ מעוגיות לפסח באריזות זולות שאני רואה בשולחנות העגולים של ההנחות בסופרים אין הרבה נחמה בנושא. לכן די רגעה בי נשמתי ושמחתי, יחסית לג'אנר, כשהגיעה אלי סדרת עוגות בחושות חדשה לרגל החג של חברת אחוה.

העוגות כשרות לפסח ללא חשש קטניות בכשרות מהדרין

למי שזה מאוד חשוב לו ולא לאשכנזים כמוני שחוטאים בקטניות בפסח (סליחה אבל זה גם משהו, ל"שמור" ולהימנע מהקסם הקמח זה מספיק קשה למי שמכורים למאפה חמאה במשך רוב השנה). סדרת העוגות מגיעה בטעמים בראוניס, עוגת תפוז וקוקוס, עוגת שוקוצ'יפס ועוגת אגוזים וקינמון. העוגות נימוחות ובהחלט מספקות את הסחורה בהתאם לאילוצים.  הם טובות לאירוח ובילוי מחוץ לבית עבורכם, אלה שם שאוהבים מנגלים כשרים לפסח או לטייל ברחבי ישראל בחול המועד וכמובן גם לארח בסלון. מה שיקרה אצלי אחרי החג.  מחיר מומלץ כ-10-12 שקלים לעוגה באריזת 350 גרם.

חברת אחוה משיקה סדרת עוגות כשרה לפסח
עוגה עוגה. הכשרות של אחווה. צילום: יעל האן

חברת אחוה שכבר בקשר מתמשך איתי  משיקה לחג גם סדרת ממרחי שומשום מתוקים מבוססי טחינה גולמית משומשום מלא למשל עם שוקולד, עם סילאן ועם שוקולד ללא תוספת סוכר. מתאים לטבעונים, אין צבעי מאכל או חומרים משמרים וטחינה גולמית זה תמיד רעיון טוב ובריא ומלא שומן חיובי. יש גם טחינה גולמית במרקם עדין ובבקבוק לחיץ. יש לה גם חלונית צד שקופה לבדיקת הכמות שנותרה בבקבוק. חביב, בטח במחיר של עד 9.90 שקלים. את כל אלו תוכלו להשיג ברשתות השיווק לבד מרמי לוי ושופרסל. מעניין למה באמת…

 

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים

בן דולינקו על עיתוני הארץ ידיעות ניו יורק טיימס

הטור של בן: לא זאת 'הארץ' שלי

בן דולינקו מספר על איך זה נראה ומרגיש לקרוא עיתונים בעברית דווקא בארה"ב. ומה הוא חושב על עיתון הארץ ומה העורכים שלו צריכים לעשות אם הם רוצים להיות הניו יורק טיימס

קראו עוד »