על המדף לחגים: סטורי של אופנה וקסם הפטריות

סטורי בחיפה צילום מיקי אופק
מה רומם את רוחי בסניף החדש של רשת stori בחיפה, הפטריות של מרינה לוקחות רחוק ממה שחשבתי, נקניק ראוי וסוכריות ג'לי בריאות, יחסית. לא, לא משעמם לאחרונה

בהמשך לטור הצרכנות הקודם בפלנטע (שברור שקראתם :)),  בו צהלתי על חזרתם של האירועים לחיפה ופתיחה של מקומות חדשים, אם כי עדיין בטפטוף מהוסס, הוזמנתי החודש לפתיחת החנות החדשה של story בגרנד קניון, חיפה. ידעתי למה עלתה בי תחושה טובה לקראת הגעתי לאיוונט, למרות חיפוש החניה הקדחתני בגרנד, שכנראה לגמרי חזר לעצמו אחרי הקפאת הקורונה ועל אף שהייתי אמורה בשעה זו לחפש חדשות קדחתניות על חזירים חיפה ושאר ירקות מוניציפאליות. 

זה היה אירוע מלא חיים ועמוס באנשי תקשורת מקומיים, אושיות רשת (לא קים קרדישיאן או בר אבל בכל זאת), סלבס מקומיים ואה, כמובן גם בגדים ואופנה משובחת

לא הכרתי את הרשת הזו ולמיטב הבנתי, היא יחסית חדשה בישראל ובטח שבחיפה. החנות החדשה ממוקמת בקומה הראשונה, ליד מנגו. גודלה מדויק, היא מעוצבת מקסים, מכילה בגדי נשים וגברים וגם אקססוריז כמו נעליים ותכשיטים. הרשת מציעה את המותגים הנחשבים בעולם, בהם מותג הנעליים מברזיל מליסה, מותג ההלבשה האנגליאולסיינטס, התיקים של הרשל, הנעליים של ווג׳ה, נודי ג׳ינס, חברת הספורט צ׳מפיון ועוד. לא שאני הכרתי אותם אבל אני לא דוגמא לבקיאות במותגים.

ברשת story מאמינים כי אופנה צריכה להיות לא רק יפה, אלא גם אחראית – זו הסיבה שכל המותגים ברשת הם גם מותגים אחראיים, הדוגלים בייצור וסחר הוגן, מניעת סבל לבעלי חיים, מיחזור וחיסכון במשאבים.

אורי רייז, בעלי רשת story אמר באירוע: "החנות מלאה בערכים נכונים. מותגים שמייצגים אופנה שהיא ערכית אחראית ומודעת ונמצאת גם בעולמות של סביבה, חברה וקיימות ולא רק להצטלם יפה. חיכינו בסבלנות להגיע למקום הנכון ואנחנו מאוד גאים שפתחנו בחיפה, עיר שאני מחובר ואוהב אותה. זו החנות ה-15 של הרשת (בישראל נ.פ). מהיום הראשון שפתחנו כאן את השערים הקהל החיפאי ומכל הסביבה מחבק אותנו, מגיע ומאוד מעריך את מה שקורה כאן. במשך כמה שנים שאנחנו מסתובבים כאן ומחפשים את הלוקיישן האידיאלי. בינתיים החברה התפתחה וצמחה".

 

פטריות או לא להיות

בטח שמתם לב לפרסומות לאחרונה על איזו מרינה חביבה, שממש טובה בפטריות. לי לא הייתה הרבה היכרות עם המוצר או בכלל עם פטריות, מלבד לאהוד אותן מאוד כשהן באות בסלט חם של בית קפה וכאלו. כנראה שהחמצתי. עד שהגיע לביתי מארז חביב מטעם חברת מרינה פטריות הגליל, שנחשבת מסתבר לחלוצת ענף הפטריות בישראל, מגדלת ומשווקת את המותג האכיל הזה כבר למעלה מ-35 שנה לצד מגוון רחב של ירקות ירוקים המשווקים תחת המותג. את החברה מוביל מייסדה רמו בן שושן שעושה זאת כבר ארבע עשורים, לצד קרן גרין לנטרן בראשות ריצ'י האנטר וקרן דיסקונט קאפיטל בראשות הילה חימי שהצטרפו השנה לדירקטוריון החברה. הקמפיין היפה שהפיק משרד הפרסום ראובני פרידן (הלכו על הגדולים בחברה) מציג את מגוון האפשרויות לשדרוג מנות עם שילוב של פטריות מרינה. ואיך לא נלקחה למשימה המוזיקאית והזמרת המוצלחת מרינה מקסימילאן–בלומין.

אז איך אפשר לשדרג את מנות הפטריות?  אודה ואתוודה שמפאת עומס בחיי וכישורי בישול צנועים מאוד, נתתי את המשימה לחברתי הטובה עדי ברומר שהיא גם אם לשתי בנות ובמחשבה במטבח ביתה, הפטריות הרבה יותר יגשימו את עצמן. זה התבשל מצוין. היא שמה בצל, פטריות, שום, בזיליקום, שמיר, מלח ופלפל וזה "יצא פגז", להגדרתה.

הפטריות של מרינה תבשיל
הפטריות המלכות. צילום פרטי

כמה דברים נחמדים על פטריות שאולי לא ידעתם:

  1. פטריה מכילה חלבון ומינראליים ויטמינים ושאר ערכים נפלאים.
  2. הקמפיין מתרכז במגוון אפשרויות השדרוג של פטריות לכל מנה או ארוחה. חביתה פשוטה הופעת לאומלט פטריות, אפשר לתחוב אותן גם לטוסט פשוט של בוקר או לשדרג לסלט. וגם לאכול אותן מוקפצות.
  3. צריכת הפטריות בישראל הכפילה את עצמה פי חמש, משלהי שנות השמונים אז החל לצמוח ענף הפטריות הטריות בישראל. הישראלי הממוצע צורך ואוכל כ- 1.8-1.9 ק"ג בממוצע שנתי לנפש, הדרך עוד ארוכה כאשר משויים לנתונים המגיעים מאירופה ומהעולם.
  4. לפי ויקיפדיה,  וגם כפי שחשדתי, הפטריות הן לא צמחים וגם לא בעל חיים, אלא  "ממלכה טקסונומית בפני עצמה הנבדלת מאחרות בתכונות ניכרות רבות".
פטריות של מרינה מלכת הפטריות
המלכה. מרינה ופטריות צילום שי פרנקו

ועוד שניים חביבים וחדשים על המדף שיכולים להתאים עכשיו :

  • Pick'a Fruit: סוכריות פרי רכות בתוספת ויטמינים בטעם תות, תפוח, אפרסק ומנגו-פסיפלורה. זה בעצם סוכריות גומי חביבות שכולנו צרכנו בילדות, וגם אחריה בכמויות מסחריות רק שבהתאם לרוח התקופה, פה הסוכריות באות בקטע יותר בריא. כמה בריא? הן מתוקות מאוד, מאוד. בטח אם אתם אוכלים אותם בשוונג כמוני אבל לפחות, וזה חדש בישראל, הן סוכריות רכות המכילות כ-50% פרי, מועשרות בוויטמינים מקבוצת B, ויטמין E, בטא קרוטן, יוד וביוטין, ללא צבעי מאכל מלאכותיים וחומרים משמרים. אחרי שחיסלתי שתי שקיות בהתקף עבודה- כתיבה לילי, החלטתי להיות נדיבה ומתוקה ונתתי גם לאחיינים שלי והו, ממש לא קיבלתי תלונות.
סוכריות פרי רכות בתוספת ויטמינים פיק אה פרוט צילום יעל האן
מתוק ורך. הסוכריות של פיק אה פורט צילום יעל האן

 

  • בין ארוחות החג הכבדות, ועוד יהיו כאלו , אפשר לאכול משהו קליל אבל עדיין חלבון מזין. אני עושה את זה הרבה, אם אני יודעת שתהיה לי למשל ארוחה בערב חג, ויהיו, אז בצהריים אקח למשל פרוסת לחם בריא עם תוספת. ומה שיכול להתלבש כאן טוב, או גם לארוחות שטח זה הנקניק החדש של מעדני יחיעם. נקניק חדש בסדרת נקניקי הפרמיום, מסתבר שיש כאלו ושמו בישראל סלמי פרח. נקניק סלמי חצי יבש אפוי ומעושן בסגנון כפרי, ללא גלוטן מתערובת בשרים של הודו ובקר, מתובל בגרעיני פלפל שחור שלמים. מצוין לשימוש בכריכים, מאפים ותבשילים. הוא מגיע באריזת 200 גרם.

    סלמי פרח של מעדני יחיעם צילום Sell360pro
    הו הסלמי. צילום Sell360pro
אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

2 תגובות

    1. תודה רבה רונית היקרה. שמחה שאהבת וכן, זה בהחלט טעים כל מה שמצוין כאן. אני תמיד אומרת את האמת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים

בן דולינקו על עיתוני הארץ ידיעות ניו יורק טיימס

הטור של בן: לא זאת 'הארץ' שלי

בן דולינקו מספר על איך זה נראה ומרגיש לקרוא עיתונים בעברית דווקא בארה"ב. ומה הוא חושב על עיתון הארץ ומה העורכים שלו צריכים לעשות אם הם רוצים להיות הניו יורק טיימס

קראו עוד »