חדש על מדף הספרים: ספרי פרוזה ישראלים ששווים התייחסות

ספרי פרוזה ישראלים
רומן על זוגיות סוחפת מדי, מותחן פסיכולוגי, אפוס מלחמה הסטורי. מסתבר שהתוצרת של סופרים ישראלים חדשים יכולה להתאים למשל עכשיו לים או לטיסה

לא מזמן נתתי ידי כמו שאומרים בשפה, יפה אני מניחה? לספרי ילדים חדשים שיצאו בהוצאת ספרי צמרת ואפשר לקרוא על זה כאן. לאחרונה ההוצאה שלחה לי כמה ספרי פרוזה חדשים של סופרים ישראלים. ספרים מושקעים, שבהחלט שווים שבשבילם נניח את הסמארטפון בצד. או נרד קצת מהעונה האחרונה של מה שאתם רואים עכשיו.

 

מעבר לגבולות האהבה

מאת עודד פלד

עודד ומאיה, שניהם בפרק ב' של החיים, נפגשו והתאהבו באופן מיידי ובעוצמה מטורפת. בתוך כמה ימים הבינו שהם רוצים לחיות ביחד ואף להתחתן. נו מהיר מזה לא יכול להיות. עודד אף רכש בית מפואר בקריית טבעון מכספו למרות המשכנתא הגדולה שנאלץ לקחת. בד בבד החלה מאיה לגלות הססנות, ובחודשים הראשונים של הקשר עוברים השניים טלטלות רבות ונעים בין מריבות ופרידות לאהבה ואושר. עודד, ששוקע בדיכאון עמוק בעקבות חוסר הוודאות שהוא שרוי בו, מוצא דרך ייחודית מאוד לומר למאיה את אשר על ליבו.

עודד פלד הוא איש הייטק בכיר באחת מחברות ההייטק המצליחות בארץ. זהו ספרו הראשון. זהו ספר נפלא שיכול להיות תמונת ראי להמון זוגות בפרק ב' של חייהם. הרבה הפתעות ותפניות מחכות לעודד ומאיה במהלך הקשר, ואפשר ללמוד מהספר המון על מה לעשות וגם מה לא לעשות בזוגיות, שלעיתים נהיית יותר ויותר מורכבת עם השנים, ולא להיפך.

296 עמ'. ניתן לרכוש דרך הלינק- https://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=13521

מעבר לגבולות האהבה עודד פלד

 

 

לפני שבר יגבה לב איש

מאת מאיר בן חור

את הכותרת כבר אהבתי. יש בה משהו מסתורי, אחר כזה וקצת בסטייל פסוק מהתנ"ך. זהו סיפורם הייחודי של אב ושלושה מילדיו, שבחרו ליטול את גורלם בידם, ונלחמו בחירוף נפש כדי לשרוד את השואה וליצור עולם צודק למען הדורות הבאים. הסיפור מתרחש על רקע כישלון תנועת ההשכלה, עליית הציונות, עליית הנאציזם בגרמניה ומלחמת העולם השנייה, הבריחה ממזרח אירופה בסיוע המוסד, ההעפלה, חבלי לידתה של המדינה ובניית חוסנה. לפני שבר יגבה לב איש מאיר בן חור
זולטן-מאיר, ממחוז ווג'וודינה, שבצפון סרביה של ימינו, נישא לבת למשפחה חרדית ומקים משפחה מפוארת עד שאשתו הולכת לעולמה, ומלחמת העולם השנייה משבשת את חיי המשפחה. עם פרוץ המלחמה נפרדות דרכיהם של בני משפחת זולטן-מאיר. בני המשפחה מצליחים לשרוד בזכות תושייה וחוסן רוח, מלבד בת אחת, שנתפסת ונרצחת באושוויץ. בסיום המלחמה הם נפגשים שוב. האב מסייע לילדיו להימלט מבלגרד בדרך נדודים מסובכת, בין מחנות עקורים ולהעפיל לארץ, אך על עצמו הוא גוזר גלות של שבע-עשרה שנים נוספות, כדי לעזור בשיקום הקהילה היהודית בבלגרד. לבסוף מצטרף גם האב לילדיו וחי את שארית חייו בארץ. בסיפור האוטוביוגרפי המרתק משתקפות סוגיות קיומיות בחיים היהודיים בגולה לפני הקמת המדינה. במרכזן נבחנים עקרונות הציונות אל מול עקרונות תנועת ההשכלה; חופש רצון הפרט במאבקיו לצד מציאות אכזרית; וכוחם של אורך-הרוח והנחישות לבצע שינוי היסטורי במצב היהודים בעולם.

עוד משהו: ספר מרתק, כתוב בצורה עשירה ולא מתעצלת , כי זה לא פשוט לכתוב אפוס היסטורי,  המציג את קורותיה של משפחה מיוחדת במינה, ועוסק בעיקר באבי המשפחה מאיר-זולטן. הסיפור למעשה מתרחש על רקע מלחמת העולם השנייה ומתאר בין היתר את השפעת הכיבוש הנאצי על המשפחה, ואת התנאים הקשים מנשוא שעוברת המשפחה בתקופה זו.
הספר סוחף וגורם לקורא להיקשר אל הדמויות ולחוש את תחושותיהן. בנוסף הספר מחזק את הטוב הטמון בנו כבני אנוש ומשאיר נקודה למחשבה על הערך היקר של החיים.

232 עמ'. ניתן לרכוש את הספר דרך הלינק הזה  

 

הודיה

 מאת סוזן עמרני-אמינפור

הודיה, ילדה חכמה ושקטה, גדלה מגיל שנתיים בבית יתומים חרדי. לאורך חייה היא נאלצת להתמודד עם מספר רב של שאלות נוקבות שמתעוררות אצלה בנוגע לעולם החרדי, וככל שהיא מתבגרת, היא מוצאת את עצמה מתווכחת עם אלוהים שבראשה ומחפשת תשובות.
התשובות מגיעות אליה דרך תהפוכות בחייה ובאמצעות אנשים שונים: בעלה, רב מפורסם, שנישאה לו בגיל 28 מחוסר ברירה, ושהיה מבוגר ממנה פי שניים מגילה, מנהלת נאורה של בית ספר חרדי, שמבקשת לשמור עליה וגם על עולמה החרדי, עורך דין ממולח ומושחת, שמנסה לגזול ממנה את זכויותיה, שחקנית תיאטרון בוהמיינית וססגונית, ואחותה, עורכת דין חכמה ואנושית, שנחלצות לעזרתה במשבר חייה, ולבסוף, ילדה קטנה בת תשע שמלמדת אותה דבר אחד או שניים על סדרי העדיפויות בחיים.
ברומן ביכורים סוחף,  אנושי ונוגע חושפת המחברת סודות מן העבר, שקרים, דרמות אישיות, אכזבות ואהבות. שאלותיה של הודיה הופכות את חייה לסיפור מעורר השראה, נוקב וביקורתי שאסור להחמיץ. אחד מספרי הפרוזה היותר מעניינים.
הנה קטע לדוגמא:
"…. האם הם כולם כל כך טיפשים שחושבים שלהיות אשתו של רב מפורסם ועשיר, נותן מענה לכול? לחברות, לאימהות, לסתם קשקוש רכלני של נשים, והכי-הכי, לבדידות? לבדידות הקשה הזאת שהרבי והסביבה כפו עליה? מה אלוקים רוצה ממנה? מה? באיזה מין ניסיון הוא מעמיד אותה הפעם? והאם לא די? והסבל הזה, איזו טובה תצמח ממנו?"

סוזן עמרני אמינפור, היא בת למשפחה פרסיה, שעלתה ארצה בתקופת מהפיכת חומייני ב-1979. בוגרת הטכניון שבחיפה, נשואה לאהוד, אימא לשניים וסבתא לחמישה. העלילה מתפתחת ומלאת תהפוכות והפתעות בספר זה. הילדה הודיה, שגדלה לבדה והופכת להיות נערה ואישה, נפרדת מהנאיביות שאפפה אותה בילדותה, ונתקלת בקשיי החיים, ברוע המין האנושי, ובגילוי נסתרות נפשה, שהושתקו.
היא נאלצת לשלם מחיר שנכפה עליה, ומחליטה להתייצב כנגד כולם על מנת לחשוף את האמת והצדק. ספר מרתק.

272 עמ' לרכישת הספר הזה של נטבוק

הודיה הספר

מהממת

מאת ישראל מליחי

הרומן "מהממת" נוגע ומשקף אירועים ומחשבות של כל אחת ואחד מאיתנו, ועשוי לקרות ביום מן הימים. דנית, חיה את החיים הכי רגילים ובנאליים, נשואה, ואם לשני ילדים מקסימים, מקבלת ערב אחד הודעה מאדם לא מוכר. למרות התנגדותה, אט-אט היא נכנעת בצורה לא מובנת ונסחפת להתכתבות סוערת עימו, שמביאה אותה לכמה גילויים מסעירים: גילוי עמוק בנוגע לעצמה, גילוי מפתיע ודרמטי שנוגע לדמות שעימה היא מתכתבת, והבנה מרחיקת לכת על החיים שהיו לה עד כה ועל החיים שמצפים לה בהמשך. "מהממת", מותחן פסיכולוגי מתעתע וסוחף, יכול לעורר אצל כמה הזדהות ואולי גם הזדמנות להציץ לחיים, שאפשר שקיימים, לצד המציאות היום-יומית. מהממת הוצאת צמרת

ישראל מליחי, 51, כלומר לא כזה מבוגר, בואו, נשוי לאיילת כבר 33 שנים. נו, רק על זה הוא צריך לכתוב לנו ספר, או לפחות לתת הרצאות ברחבי הארץ. הוא אב שמח לנתנאל ולליאל. אקדמאי, יועץ זוגי ומגשר, מרצה ועוסק בתחום ההתנהגותי-העסקי.

רומן שמתחיל את המתח כבר מהתחלה וגם שממשיך עם המתח בכל עמוד, ובלי "רעשי רקע" של עלילות נוספות מהצד, כאלה שמחכים כבר לסיים לקרוא עד שחוזרים שוב למתח.
מג'אנר ספרי פרוזה שמומלץ לאשה בכל גיל. סיפורה של דנית לא רחוק מלהיות סיפורן של כולן. אפשר ללמוד מהסיפור הזה דבר או שניים על קבלת החלטות.
גיבורת הספר, דנית, מדברת מגרונן של מיליוני נשים נשואות שחוות את השגרה היומיומית שכמהה למעט ריגוש, ולא בהכרח ריגוש רע או אסור, אלא פשוט ריגוש. חידוש ובעיקר אהבה. אפשר להגיד שהרצון להרגיש נאהבת, מחוזרת ומיוחדת קיים בכל גיל או מצב משפחתי. בהוצאת ספרי צמרת אומרים שהמחבר מליחי גם "מבשל" לנו ספר המשך.

178 עמ'. ניתן לרכוש את הספר דרך הלינק.

 

ההימור האחרון

 מאת שרה ליפץ

וכך זה מתחיל: 'למה ברחת מהבית'?
'לא ברחתי', עניתי.
הוא הביט לעברי, וידעתי שהוא לא מאמין לי.

לילי פגשה בו במקרה ברחוב ביום בו השתחררה מהצבא. היא – נערה צעירה, חסרת עורף משפחתי הנושאת על גבה עבר עגום, והוא – גבר מרשים, רציני, דוקטור למשפטים, עשיר ומבוגר ממנה בעשרים שנה. היא – מחפשת את זהותה ואת עצמה, והוא בעל זהות מגובשת. אישיותם המורכבת וצלקות העבר מובילות את השניים לתפניות מטלטלות והרות גורל במסעם בהווה, מסע ארוך ומפותל שהוא ניסיון לפתוח בחיים חדשים.

ד"ר שרה ליפץ רכשה  את השכלתה האקדמית באוניברסיטה העברית בירושלים.
בעלת תואר ראשון בספרות עברית ותואר דוקטור (ph.D) בלשון עברית עסקה במשך שנים רבות בהוראה, בחינוך ובכתיבה. בתוך מערכת יחסים מורכבת החווה עליות וירידות, ועם לא מעט פערים, מצליחה הגיבורה, ללא גב ותמיכה מבוססת, לפתח עצמאות ולעצב את עתידה ואת חייה.
הספר טומן בחובו לא מעט תהפוכות ש"משחקות" בתוך שני עולמות שונים לחלוטין, ומעלה מן העבר התמודדויות לא פשוטות. ניתן ללמוד הרבה מגיבורת הספר על כוח הרצון ונחישות. מומלץ למי שאוהב ספרי פרוזה או בכלל.

516 עמ'. ספרי פרוזה. גם הוא יצא בהוצאת ספרי צמרת.

ניתן לרכוש את הספר דרך הלינק  שממש כאן 

ההימור האחרון ספר

 

 

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים