ביחד ננצח הגרסא החיפאית

ביחד ננצח קבוצת פייסבוק עזרה למפונים
"ביחד ננצח – חיפאים מאחרים" זה שמה של קבוצת פייסבוק חדשה שהוקמה כדי לעזור למפונים מאזורי הלחימה להשתלב בחיפה, להכיר את העיר, לארח בחום ולהעניק להם פעילויות יוצאות דופן שאין להם בבתי מלון
המפונים בסיור בחיפה ביחד ננצח קבוצת פייסבוק
מסיירים בחיפה עם נעמה סובול

"ביחד ננצח – חיפאים מאחרים"  זה שמה של קבוצת פייסבוק חדשה שהוקמה כדי לעזור למפונים מאזורי הלחימה להשתלב בחיפה, להכיר את העיר, לארח בחום ולהעניק להם פעילויות יוצאות דופן שאין להם בבתי מלון כמו קפוארה, סיור בשוק, קפוארה, עיצוב פנים, סדנת כתיבה בשילוב מוזיקה, ועוד.

זה נשמע אולי כמו יוזמה מוסדית קלאסית אבל לא העירייה או המדינה מעורבות ביוזמה. את הקבוצה הקימו החיפאיות סיוון שוורץ. היא דוקטורנטית בטכניון בהנחיה משולבת בפקולטה לרפואה ומדעי המחשב,  קורל גבאי הכלכלנית; וליאת דנקר, אשת חינוך וקואצ'רית.

"קורל ואני התחלנו בכלל עם מתן מענה לילדי החינוך מיוחד של המפונים כי לא הייתה הערכות עבורם, בחיפה ובכל הארץ. הקמנו מערך התנדבותי שמעניק לילדים טיפול רגשי, קלינאות תקשורת וכאלו וכך הכרנו משפחות רבות", מספרת שוורץ. " הגיעו אלינו בקשות רבות למשל אחות של ילד על הרצף שרצה לחגוג יום הולדת. או סיפור של קשישה שלצערי נפטרה בבית מלון בכרמל כי הייתה ללא השגחה ונמחצה על ידי רגל של ממ"ד. הבנתי שיש צורך גם של מבוגרים ומפונים בכלל שצריך להוציא אותם מהמלון ולגרום להם להרגיש חלק מהעיר".

גדלים ועוזרים

הקבוצה שנפתחה רק לפני שבוע, מונה כעת 1300 חברים מפונים. גם תושבי חיפה שמביעים רצון גדול לתת. מטרת הקבוצה לשלב את המפונים בעיר כשרבים מהם פחדו לצאת מהחדר במלון במשך שבועות. "זה הרגיש כמו טלפון שבור מאוד מסורבל.  אם המפונים רצו משהו היו צריכים לחפש רכז במלון. הקבוצה נתנה להם אפשרות לשיח פתוח וישיר, נכנסו הרבה חיפאים כולל אנשי מקצוע שרוצים להתנדב.  למקימות הקבוצה נודע כי המפונים יישארו פה עד סוף דצמבר כשיש גם תכנית להשאירם אפילו עד סוף חודש אפריל הקרוב. מרבית המפונים בחיפה הם משלומי וקריית שמונה, קיבוצים דן, חניתה ואילון הצפוניים ומעט מאשקלון ושדרות.

בינתיים הם נהנו מסיורים בעיר תחתית ושוק תלפיות בהובלת נעמה סובול. סדנת מוזאיקה של דרורה גדרון, שיעורי עיצוב פנים שנתנה המעצבת בשמת אלמגור סגל. שיעורי זומבה של דורין אברהם, פעילויות של הצופים, שוורץ ערכה הפרשת חלה שתוצריה עברו לחיילים. הילדים השתתפו בשיעורי קפוארה של נעה כחל ועוד פעילויות.

"כל אלו פעילויות שלא היו להם עד כה.  אנחנו כחיפאים צריכים להכיל את האוכלוסייה הזו שמרגישה מאוד מנותקת.  יש בה מבוגרים שצריך למצוא להם עשייה", הוסיפה שוורץ.

 

 

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים