הטור של בן: ביקור בתערוכת לגו שמראה שאין גיל לתחביב

לגו תערוכה
ביקור בתערוכת הלגו שהתקיימה בחיפה הראתה דגמים מרהיבים ממש. וגם מעלה רגשות וזכרונות

לגו היה חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. מאז שאני זוכר את עצמי, אהבתי לבנות לעצמי מטוס. כל פעם שהייתי מבקר את סבי וסבתי בארה"ב הייתי בונה מדמיון רכבת וכן מטוס הקונקורד. פעם ראיתי את הקונקורד עצמו טס מעל הבית של סבי וסבתי בלונג איילנד. היה מרהיב לראות את הקונקורד בשלב הנחיתה שלו שהוא נראה כמו ברבור. מאז זה נעשיתי לחובב הקונקורד. הייתי בונה את המודל כפי ראות עיניי ואף מעמיד פנים שאני מטיס אותו.

מי שהדביק אות בחיידק הבנייה היה אחי הגדול ממני 15 שנה. כל פעם שהיה מגיע לבקר (יש לנו אבא משותף) בעיקר בסופי שבוע, הוא היה בונה לי דגמים שונים כמו טנק כפי שפיקד עליה במציאות. נהניתי מהאווירה ובעיקר שאחי הגדול היה בונה לי דגמים כאלה. הוא בנה גם דגמים של מטוסי קרב מהרכבה.

לפני כמה עשורים השתתפתי בתחרות הלגו הארצי שהתחרש בירושלים במהלך חול המועד סוכות. זכיתי במקום שלישי והפרס היה חללית צהובה ממלחמת הכוכבים שממנו לקחתי כל מיני פרטים שיועדו לבניית מטוס משלי וכן רכבת. עם הזמן התחביב נדחק ועדיין שמרתי את החלקים. לגו היה חלק בלתי נפרד בחיי. הייתי מפעיל את הדמיון. העמדתי פנים שאני מטיס את המטוסים והחלליות שבניתי.

עד לפני כמה שנים לגו הוגדר בתשבצים כמשחק הרכבה לילדים. אבל זה לא נכון כי יש גם מבוגרים שמשחקים בזה

בחול המועד סוכות האחרון התקיים תערוכת לגו ייחודית שנערכה במוזיאון הרכבת בחיפה. המודלים שהוצגו הם פרי יצירתם של חובבנים שבנו. צריך להיות מעל גיל 18 כדי להתקבל לקבוצה זו. מטרת הקבוצה היא לעודד מודעות לבניית הלגו בקרב המבוגרים ושזה לא רק משחק לילדים כפי שהוגדר בעבר.

מבקרים בתערוכת הלגו
מבקרים בתערוכה. צילום מתוך הפייסבוק של IsraeLUG – Israel Lego Users Group

התערוכה התקיימה במהלך יום חמישי האחרון במסגרת 130 של רכבת ישראל. המוני אנשים מכל הארץ הגיעו לראות את התערוכה. מרביתם היו ילדים אך גם מבוגרים שהגיעו להתרשם. התערוכה התקיימה מתשע וחצי בבוקר עד שש וחצי אחר הצהריים. הקהל הורכב מאנשים מכל הדתות, הסוגים והגילאים. מבין המודלים היו כיפת ברזל, רכבות, מכוניות מרוצים, גלגלי ענק, עולם המים ועוד כאלה. שני מודלים שאהבתי מאוד היו של המושבה הגרמנית בחיפה שברקע היה גם הגנים הבהאים. שילוב מעניין של תרבות מזרחית ומערבית ביחד. ההשקעה שמודל זו מראה את המציאות. זה הזכיר לי את התמונות של רחובות הערים באירופה.

עוד מודל שמשך את עיניי היה של התחנה הראשונה בחיפה

במודל זה ניתן לראות את סגנון הבנייה הדומה של התחנה בעבר וכן קטר שמוזכר לנו בסרטים של מערב הפרוע. אין פלא שלא סתם בחרו במיקום המעניין בתערוכה שבו הוצגה. השילוב של העבר, ההווה והעתיד מראה כי ללגו אין תוקף. גם לאחר תשעים שנים מאז המצאתו, הלגו לא מאכזב אף אחד. ניתן לבנות מודלים בדמיוננו וכן במודלים הקיימים.

תחנת רכבת ראשונה של חיפה עשויה לגו
תחנת הרכבת הראשונה של חיפה עשויה לגו צילום פרטי

חבר משפחה סיפר לי שהוא נהנה לבנות מודלי לגו קיימים לבתו הבת ארבע. לאחרונה הוא סיים לבנות מודל של "חברים" והבת שלו כבר התחילה להמציא עלילות של הדמויות (ג'ואי, צ'נדלר, רוס, רייצ'ל, מוניקה ופיבי). לאחרונה נפתחה בפעם הראשונה בישראל חנות הלגו המקורית. למרות שהמחירים הם בשמיים, עדיין ניתן לראות את ההתלהבות של הילדים וכן מבוגרים על הלגו.

כמה שעות לפני שבאתי לתערוכה הייתי בחנות פאזל באחד הקניונים בחיפה ויש עדיין התלהבות של לבנות מודלים. התחושה של לבנות מודלים מהווה הרגשה של רגע שבו אנחנו מייצרים ומשיגים מטרה. לא צריך להיות ילד כדי לעשות זאת. אפשר גם ללמוד הרבה בבנייה. בשנים האחרונות אף בניית לגו הפכה להיות מקצוע ובכל פעם שנפתח לגולנד בעולם יש ביקוש של בניית לגו. אולי הגיע הזמן שבישראל יהיה גם לגולנד. אין פלא שיהיו בוני מודלי לגו בארץ כמו חברי אגודת חובבי הלגו הישראלית LUG ישראל שירצו לבנות.

לגו תערוכה

כיפת ברזל עשויה לגו
כיפת ברזל למשל. מתוך הפייסבוק של IsraeLUG – Israel Lego Users Group
אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים