הצבא לא רצה את נערות צד"ל האלו. לפחות הן זכו במקום הראשון בפסטיבל סרטים בינלאומי.

נערות צד"ל עירוני ה חיפה זכו בפרס ראשון
הצלחה בינלאומית למגמת הקולנוע של תיכון עירוני ה' החיפאי. הסרט "הגדר שמפרידה בינינו" של התלמידות ספיר אגיגו, נאיה דיאב, יסמין סידאווי, נועה ערמן ומרי סאדר, זכה במקום הראשון בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברזיל. זה לא מוריד מעוצמת הקונפליקט והרגשות שהן חוות

הצלחה בינלאומית למגמת הקולנוע של תיכון עירוני ה' החיפאי. הסרט "הגדר שמפרידה בינינו" של התלמידות ספיר אגיגו, נאיה דיאב, יסמין סידאווי, נועה ערמן ומרי סאדר, זכה השבוע במקום הראשון בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בעיר אלבורדה בברזיל, בקטגוריה הדוקומנטרית.
הסרט מספר בגוף ראשון את הסיפור האישי של שתיים מהיוצרות, יסמין ונאיה. הן בוגרות תיכון חיפאיות ומה לעשות גם חלק מהזהות שלהן זה שהן בנות למשפחות צד"ל. הסרט עוסק בקונפליקט של היותן לבנוניות וישראליות, בכל זאת אין הרבה כאלו. הסרט נותן ביטוי למשבר הזהות שהן חוות ומעלה סוגיות מורכבות, כמו: תחושת שייכות לחברה הישראלית, קבלת השונה, געגועים לבית סבא וסבתא, אהבת הארץ, שירות בצבא ועוד.

"תהליך הכנת הסרט היה לא פשוט מנטלית", מספרת יסמין, "הייתי צריכה להתגבר על חששות. לשתף ברגשות שלי בעצם את כל העולם אפשר להגיד. לספר את הסיפור האישי , סיפור שלא סופר. כששמעתי ממרכז המגמה מושיקו ומאדי המורים שלי שהסרט שלנו זכה בברזיל הייתי נרגשת ומופתעת, שלמרות הקושי יצא משהו טוב. לא היינו יכולות ליצור את הסרט ללא התמיכה של המורים. הם תמכו ודנו איתנו שעות רבות אחרי בית הספר. מה התכניות שלי לעתיד? רציתי מאד להתגייס אבל גם כאן נתקלתי בקשיים. לכן, אני מתחילה שרות לאומי במקום".

מושיקו אקמן רכז מגמת הקולנוע בעירוני ה' אומר כי חלק מהבנות בדרך לשירות לאומי. לדבריו "כל התהליך שהן עוברות מול הצבא הוא מאוד מאוד קשה. יש להן בעיית זהות ממש גדולה, החברה היהודית מתקשה לקבל אותן ומצד שני החברה הערבית. הן לא יודעות איך להלך מבין הטיפות. לפחות אחת מהן בדרך לשירות לאומי ואחרת עוד שוקלת את צעדיה.
על יצירת סרטן הוא אומר: "אנחנו תופסים את הקולנוע כמי שיכול להיות כמו מראה המשקפת מציאות בשביל התלמידים ומנסים להפוך את זה לכלי תרפויטי, משהו טיפולי, להעביר אותם תהליך בתורך הסרט. הסרט הוא לא מה שבאמת חשוב לנו אלא התהליך. רוב הסרטים (במגמה) שלנו בשנים האחרונות הפכו להיות דוקומנטריים אישיים, זה מחלק מהאני החינוכי שלנו כצוות"

מנהלת ביה"ס עירוני ה', חגית לוי: ״אני מאמינה שחשוב להעלות למודעות את סיפורן של משפחות צד"ל שנאלצו לעזוב בחטף את לבנון והחלו לבנות חיים חדשים בישראל. יסמין ונאיה נולדו כבר בארץ, השפה בה הן מרגישות נוח היא עברית, ועדיין חוות קונפליקט זהות. חשוב שנהיה מודעים למורכבות זו , גם כמחנכים בבית הספר וגם כחברה".

נראה שלאחרונה המגמות הכי אופניות הין הטכנולוגיות, כל אלו שקשורות למדעי המחשב או שטומנות בתוכן את המילה סייבר. כל אלו שלעולם לא היו מקבלות למשל את כותבת שורות אלו. אגב, בזמני זה היה אולי מגמת תוכנות אופיס. בתור מי שתמיד אהדה את המגמות האומנותיות יותר, נעימים לאוזניי דבריה של לוי, אשר אומרת כי: מגמת הקולנוע בעירוני ה' היא מגמה מצטיינת. מורי המגמה תומכים ביצירתיות ובפתיחות של התלמידים ומאפשרים להם לספר סיפור אישי, לעתים אפילו קשה, ולהפוך זאת בתהליך חינוכי ליצירת אמנות, סרטי הגמר הנפלאים מתחרים בפסטיבלים בעולם ומניבים פרסים מדי שנה. אנחנו גאים מאד ביוצרות הסרט״.

 

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים