בת 100, נוהגת וגולשת בטאלבט, זכתה ליום הולדת מיוחדת

איני לדרר חוגגת יום הולדת 100
איני לדרר היא 'נערה צעירה' עצמאית וצלולה לחלוטין שעדיין נוהגת במכוניתה, קוראת ספר אחד ליום דרך הטאבלט ומקפידה על הליכות יומיות. השכנים האוהבים חגגו לה יום הולדת עגול, מאוד, ומאושר

מרבית דיירי רחוב יוכבד בשכונת אחוזה בחיפה מכירים את לדרר, תושבת האזור, שחגגה בחודש שעבר יום הולדת עגול והיא בת 100, לא דבר מובן מאליו בכלל. השכנה שרון בסטר מספרת שלרוב פוגשים את לדרר באחד מטיוליה היומיים בגינת הרחוב עם כלבתה הנאמנה סאלי, שמלווה אותה בצעדים מדודים ובסובלנות אין קץ. יש לשתיהן ספסל קבוע בגינה בו הן נוהגות לתפוס קצת שמש בימי הסתיו והחורף, וזו גם בד"כ ההזדמנות של איני לשתף את עוקביה בפייסבוק בפוסט המתאר את קורותיהן בשבוע החולף.

סיפור חייה מעורר השראה ואפילו יכול לתת לנו כוחות : איני נולדה ב25.11.1921 בהולנד. היא עלתה לישראל בשנת 1947, הייתה בקיבוץ עין גב בחזית הסורית במלחמת השחרור, וגרה בחיפה כבר 70 שנים, כפי מספר בנה איתן. יש לה שני בנים, איתן (60) החיפאי ועידו(59) שחי בחו"ל, חמישה נכדים ושלושה נינים. היא התאלמנה ב-1997 מבעלה הרופא ד"ר קרל לדרר כל השנים עבדה איני כעובדת סוציאלית וכקצינת מבחן בשירות המבחן למבוגרים. עד היום היא מתנדבת בארגונים שונים.

"אנו מכירים אותה כאישה עצמאית, עדיין נוהגת במכונית שרכשה לעצמה כמתנת יומולדת כשחגגה 97, והיא קוראת ספר אחד ליום (!) בטאבלט", מספרת בסטר. איני היא גם צלמת חובבת, ועד תקופת הקורונה תיעדה את האירועים בבית יולס.

חיכתה שנה

ימי הקורונה תייגו באופן מיוחד את הזקנים כאוכלוסייה חלשה ופגיעה, ובודדו אותם ככל הניתן מהחברה, מן הסתם כדי להגן על בריאותם. לפיכך, כבר ביום ההולדת 99 שחגגה איני בתקופת המשבר, קמה יוזמה ספונטנית של דיירי השכונה לשמח ולהפתיע את איני שכנתם, והם התאגדו בשעה שנקבעה מראש תחת ביתה, קראו לה והפתיעו אותה בשירים, ברכות ועוגת שוקולד טרייה שנאפתה לכבוד האירוע על ידי מאיה נבון אושרי, אחת השכנות. איני הנרגשת, שלמרות המצב זכתה לחגיגה מרובת משתתפים, הבטיחה לשכנים שבחלוף שנה היא תחגוג עם כולם שוב את יום הולדתה ה100. והנה זה קרה בשעה טובה.

בת 100 ומאושרת
יום הולדת מאושר. איני לדרר צילום: שירלי דרך

כפי שהבטיחה כך קיימה ובסוף החודש שעבר זכו דיירי רחוב יוכבד ואביגיל לחגוג לאיני במסיבת רחוב שמחה במיוחד. הפעם נערכו השכנים מראש וגייסו למאורע גם את בית הפיצה, כשדליה וצבר נרתמים ומסייעים כיד המלך. הקהילה נרתמה כולה בהתנדבות מוחלטת, ולא חסר דבר: צלמת מקצועית, שירלי דרך, שגם הביאה עוגת שוקולד מקושטת, נרות וזיקוקים. אמנית ציירת גילה ליפשיץ, שאיפרה את הילדים והפתעות רבות אחרות שכללו פרחים ועציצים, זר ראש פרחוני לכלת השמחה, הרבה ברכות וציורים של ילדים, ומגשי פיצות היישר מהתנור.

אז איך זה לחגוג את היותך בת 100 ובמצב בריאותי מצוין? לדרר לא הצליחה להסתיר את התרגשותה, "עשיתם לי את היום", היא קראה לכולם. לשאלה מה הסוד לאריכות חיים שכאלו היא אומרת: "הסוד לחיים ארוכים הוא החזקת כלב, זה מחייב אותך לקום ולצאת מהבית להליכה לפחות שלוש פעמים ביום בכל מזג אויר ולפעמים גם להתכופף".

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים