אנאל חיה את היוגה כדרך להתפתחות עסקית ורוחנית

יוגה בערבה . יוגיסטים במדבר אנאל מוטולה
היוגה הומצאה כבר לפני 5000 שנים, אך בשנים האחרונות האיצה בקרב ישראלים רבים שהבינו כי יוגה היא לא רק פעילות ספורטיבית, אלא דרך חיים, ומצאו בערבה התיכונה את הסביבה האידיאלית כדרך להתפתחות עסקית ורוחנית

לאחרונה הבינו המון אנשים שיוגה זה לא רק (סוג של) פעילות גופנית. זה יכול להוביל גם להתפתחות עסקית, רוחנית ורגשית

הנה למשל מדריכת היוגה אנאל מוטולה שתגרום לכם לרצות להתמתח ולהתפתח.

אני לא חושבת שהיינו צריכים את השנה וחצי האחרונות כדי להבין כמה שיטות לרגיעה הן דבר נצרך בחיים שלנו או להבין מה שיוגה או מדיטציה עושות לחיים. קצרה היריעה מלהחיל את כל יתרונותיהם של אלו ותהיה זו גם סטיה מהסיפור האמיתי אבל אני יכולה לספר ממה שאני רואה סביבי שיוגה היא כלי משנה חיים, היא עובדת על כל מערכות ושרירי הגוף, מנקה רעלים, מרגיעה ממקדת ומכניסה לריכוז, היא מחטבת את הגוף בצורה עדינה ומדויקת, עוזרת להרזות, לשינה טובה יותר, אפילו עור הפנים והשעיר נראים טוב יותר. מעבר לכך מה שלדעתי משמעותי מאוד זה שיוגה נותנת מעין כוח סיבולת גדול יותר לחיים, סבלנות, יכולת להכיל מצבים קשים, אנשים בלתי נסבלים, לחצים בעבודה.

חיה את היוגה כדרך חיים:

עבור מתרגלים רבים ברחבי העולם, ובישראל בפרט, יוגה היא יותר מאשר פעילות גופנית. הביקוש הרב לענף היוגה בקרב מקומיים ומבקרים בערבה התיכונה גרם לכך שכיום ישנן לפחות שתי מורות מקצועיות ליוגה בכל אחד משבעת יישובי המועצה הזוכים לפופולריות רבה.  כל אחת מלמדת בסגנון שונה ומגוון, אך המכנה הרחב המשלב פעילות בין גוף לנפש, הוא משותף.

עבור אנאל מוטולה, מהיישוב צוקים שבערבה התיכונה היוגה היא ממש דרך חיים: "עבורי היוגה היא מתנה אדירה, התרגול הוא הרבה מעבר לזמן על מזרון היוגה, אלא משפיע על דרך המחשבה על התפקוד היום יומי ועל היחסים עם הזולת."

מוטולה גדלה בישוב הקהילתי מצפה חרשים שבגליל, שם התחילה לתרגל יוגה כשהייתה תלמידה בתיכון עם בעיות קשב וריכוז. "באותה תקופה היוגה עוד הייתה נחשבת לתרגול אזוטרי. היינו קבוצה קטנה ותרגלנו בחדר קטן וחשוך והרגשתי שאני מתמלאת באור, ומשהו בפנים נפתח ומתרחב. הלימודים בבית ספר היו לי מאתגרים וכמו היום גם אז הפתרון של המורים היה להציע ריטלין. וכך, במקום לקחת תרופות תרגלתי יוגה ועברתי את מבחני הבגרות בהצלחה."

 

אנאל מוטולה עושה יוגה
אנאל מוטולה חיה את היוגה. צילום : אביעד בר

 

כשסיימה את תיכון, למוטולה כבר היה ברור שהיא רוצה להיות מורה ליוגה, אולם אביה התעקש ש"יוגה זה לא מקצוע". היא לא ויתרה, והמשיכה ללמוד את התחום תחת שלל מורים מרחבי ארץ ולאחר מכן גם בעיר גרנאדה שבספרד ובאמסטרדם. כעבור מספר שנים נסעה להודו במטרה למצוא בית ספר רשמי להוראת יוגה: "הרגשתי שאני רוצה להתקרב אל המקור ואל השורשים של הפילוסופיה העתיקה הזו. המסע היה מאוד מעניין הכרתי שיטות תרגול מגוונות ושהיתי באשרמים מדהימים."

בשנת 2009 סיימה קורס הכשרה דו שנתי להוראת יוגה. בהמשך סיימה תואר ראשון בלימודי תנועה באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים, ולמדה גם יוגה-תרפיה ויוגה המיועד לנשים בהריון.  באוקטובר 2016 עברה לערבה התיכונה עם בן זוגה יהונתן, בן מושב עידן. "היכרתי אותו שנה קודם לכן בפסטיבל יוגה ערבה המתקיים מידי שנה וזוכה לתהודה רבה". כמו רבים אחרים שנקלטו במועצה האזורית הערבה התיכונה, מוטולה לא תכננה להעביר את חייה, אך התאהבה במקום. "תמיד אהבתי את המדבר אבל לא דמיינתי אפשרות של קיום חיים בערבה. רציתי רק כמה ימים של שקט ובסוף יצא שקיבלתי חיים שלמים. היום אנחנו חיים באושר גדול בישוב צוקים שבערבה התיכונה."

היוגה והערבה התיכונה- הבסיס להתפתחות עסקית ורוחנית

אם אתם צריכים תירוץ לנסוע קצת למדבר – אני לא- אז הנה עוד סיבה להתרחק ולהתנתק קצת. ידוע לכל כי היוגה והמדבר משלימים זה את זה, ומהווים שילוב אולטימטיבי. המרחב האין סופי והנופים שמשרים שלווה מתמזגים עם עקרונות היוגה של השקטת התודעה ונוכחות בחוויה. כך גם ההתמודדות עם האתגרים: "המעבר לערבה לא היה פשוט" מתארת מוטולה, "הייתי צריכה להתחיל אורח חיים חדש לחלוטין, אבל חווית החיים במדבר היא מיוחדת, וכמו היוגה היא מלמדת סבלנות, התבוננות, והקשבה."

 

עושים יוגה במדבר, אפשר גם יוגה בערבהצילום היידי מוטולה
מתאים לכם יוגה בערבה ? צילום היידי מוטולה

כיום, הערבה התיכונה מהווה מוקד משיכה עבור מורות יוגה כמו אנאל מוטולה המציעות לימוד ותרגול עבור קבוצות ומשפחות המטיילות בערבה התיכונה. היא חיה את היוגה וכמותה עוד אחרים. חובבי יוגה המחפשים מצע אידיאלי לתרגול או לשיעורים פרטיים. מוטולה עצמה מציעה שיעורי יוגה תרפיה פרטיים וסדנאות בהתאמה אישית לאורחי הצימרים במושבי הערבה התיכונה. לדבריה, "הבנתי שהביקוש הרב לענף היוגה בקרב מקומיים ומבקרים גרם לכך שכיום ישנן לפחות שתי מורות מקצועיות ליוגה בכל אחד משבעת יישובי המועצה.  הלימודים זוכים לפופולריות רבה. כאשר כל אחת מאתנו מלמדת בסגנון שונה ומגוון, אך המכנה הרחב המשלב פעילות בין גוף לנפש, הוא משותף".

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים