בחירות מקומיות בחיפה, תמונת מצב כעת מנקודת מבטי

ניר שובר לראשות העיר חיפה
פוליטיקה חיפאית , סוף יוני. מה מתכנן ניר שובר, מצבו של יונה יהב בסקרים. אביגדור ליברמן מבקר ומה חשוב עכשיו לעסוק בו בעיר. רמז, דווקא לא החזירים

ארבעה חודשים לקראת. השטח די מתחמם והנה קצת פרשנות מנקודת מבטי: פוליטיקה החיפאית לקראת בחירות מקומיות בחיפה, סוף יוני. חלק מהתכנים סוקרו על ידי למקומון ידיעות חיפה
"אתה נראה כמו חתן", אמרתי לניר שובר המעונב בעומדו בכניסה לאולם במלון דן כרמל, לקבל את אורחיו כשהוא עומד להכריז על מועמדותו לראשות העיר. "אני באמת חתן", הוא חייך, נרגש. הגיעו תומכים רבים ממה שציפיתי, וכל אנשי התקשורת המקומיים הרלוונטים, לא עניין של מה בכך לערב ראשון.
צודק ניר שובר בהרכב הסיעה שלו שכמו הצליח להקיף את מירב ההוויה של עיר השכונות. הוא עצמו יליד נו"ש וכרמליסט בהווה, בעלים של בית קפה לשעבר. הבאות בתור ברשימתו הן עו"ד הלן דורמפן מדניה ולא צריך כאן לבזבז נדל"ן פיד כדי להזכיר את קונוטציות השכונה היוקרתית. ואז החיבור לאלישבע אזולאי כהן, מעצבת השיער מנוה דוד, הידועה כאשת חסד עממית חביבה שתורמת לקהילה.
"מהיכן תביא את הכסף? רציתי לשאול את ניר שכן למיטב ידיעתי אינו עובד כעת אלא שקוע בפעילותו במועצת העיר ובבית משפט הצהיר בעבר על קושי כלכלי לכאורה. היות ושובר פרש באלגנטיות אל עבר צילומים וחיבוקים עם האורחים לאחר שסיפר לכל על חזונו המרשים לעיר, ומאשים עובד עירייה בכיר בנעשה, אבל שום מילה על ראש העיר קליש. הכנה לשיתוף פעולה עתידי?
לא סתם דחפתי את אפי לכיסו. למי שלא בקיא, לפי ההערכה אם אתה רוצה להיות ראש עיר, כדאי שתכין במזווה 2-3 מליון שקלים, או תחבור למפלגה גדולה שתממן אותך, מה שעושים הרוב.

עידן ויינבך מנהל הקמפיין מוסר :
"יש בנו אהבה והיא תנצח. מציע לכל התקשורת המקומית וגם לעיתון מכובד זה, להתעסק בטוב ולא ברע בפעם האחרונה בזכותם קיבלנו ראש עיר נהדרת. בואו תתעסקו בעתיד העיר חיפה ולא בקישקושים מדומיינים ושמועות.

ניר שובר לראשות העיר חיפה
ניר שובר מתמודד לראשות עיריית חיפה

הוא לא בגד בקליש. כפי שנכתב במקומון כלבו לפני שנתיים וחצי ניר הצהיר שירוץ לבד בבחירות 2023. מאחל לקליש בהצלחה על המקום החמישי או השישי מול אביהו האן."
קודם לכן הגיע אביגדור ליברמן לעירנו ונפגש עם פעילי סיעת חיפה ביתינו. שאלתי אותו מי לדעתו יהיה ראש העיר בחיפה, "אני לא רואה שום אחד כזה ", פטר לעברי. הוא נראה עייף ומוטרד, מן הסתם בגלל טרלול הפוליטיקה הארצית שבו הוא נטל חלק פעיל השבוע. יש להם יו"ר חדשה יחסית, טטיאנה ג'ון הכריזמטית שגם היא רוצה להיכנס למועצה, מו כל כך הרבה אחרים שכבר הפסקתי לספור. חשוב לה לדאוג לעולים החדשים שהגיעו לדבריה, להשתכן כאן, אם במקרה חשבתם אחרת.

"כרגע מוקדם עבורי להגיד מי לדעתי יהיה ראש העיר הבא של חיפה, אני לא יכול להגיד שאני מזהה מישהו שאני בטוח שהוא מסוגל להפוך את העיר ולקחת אותה לכיוונים חדשים. נקווה שיהיו מספיק מועמדים אטרקטיביים", כך אמר ח"כ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהגיע ביום ראשון לחיפה, למפגש פעילים במטה ישראל ביתנו במלון מגדל חיפה שברחוב הרצל. מי שאירחה אותו היא טטיאנה ג'ון, העומדת בראש ׳חיפה ביתנו׳ שגם שוחחה קצת דיבורי בחירות באירוע
ליברמן, שנראה עייף ומוטרד, אולי בעקבות הדרמות הארציות, עלה לכותרות בימים האחרונים לאחר שתקף את גנץ ולפיד בתיאום עם נתניהו סביב המהפכה המשפטית. כשנשאל עוד על חיפה אמר: "אני מאמין בנתונים, עברו 5 שנים, האם צעירים חיפאים נשארים בחיפה או עוברים למרכז? יש פה שני מוסדות אקדמאים מרכזיים ולפי נתונים 95 אחוז מכל הבוגרים עוזבים את חיפה. כמה מקומות עבודה חדשים נוצרו בחמש שנים האחרונות? כמה מפעלים חדשים או חברות היי טק נפתחו כאן? הנתונים לא טובים, פשוט לא טובים וחייבים לשנות פה את המגמה".

אביגדור ליברמן בא לבקר בחיפה לקראת בחירות מקומיות
אביגדור ליברמן בחיפה צילום נטע פלג

השבוע יונה יהב חגג 79 ואולי זה צפוי שנדבר על הגיל שלו. אז לא. בכל מקרה אם יבחר שוב יהב, שאני מודה בגילוי נאות שלא אשכח לו שהגיע לשבעה של אבא שלי ז"ל והיה חביב ואנושי בעיני, זה יהיה די מדהים, אולי הסיפור הגדול של הבחירות הקרובות. סקר של מכון דיאלוג שקובע שיונה יהב מוביל בפער על מתחריו. לפיו, 30% יצביעו ליהב.
7% יצביעו ליעקב בורובסקי, 5% לעינת קליש רותם, 4% לאביהו האן, 4% לצביקה ברבי, 3% לניר שובר, 2% למנדי רבינוביץ, 2% לשרית גולן שטיינברג.
דעתי היא שאם החיפאים לא שבעו מ-15 שנות יהב, – שצריך לזכור שגם במהלכן התלוננו ולא בכדי הפנו לו עורף לפני 4.5 שנים – הם כנראה אופטימיים, או נשענים על איזו דמות אבהית בוגרת, או מאוכזבים מאוד מהעיר כפי שהיא כיום . מה שבטוח אף אחד מהמועמדים החדשים עוד לא מסתמן כחזק מספיק.

ריבוי המתמודדים לראשות כבר נראה מגוחך, אני אפילו לא זוכרת אם מספרם המדויק עומד על 13 מועמדים, (בסקר הנ"ל לא מוזכרים למשל קיריל קארטניק הצעיר בעל סיפור החיים המורכב, שלא דופק חשבון בישיבות מועצה, ואיציק בלס שמזמן אמרתי לו שהוא צריך לככב בהבימה או לפחות תיאטרון חיפה, כי כזה חוש דרמה ויכולת להצחיק אנשים ב-22:00 בלילה אחרי ישיבת מועצה מתישה ולעיתים מטרידה אין לרבים.
מועמד שדיברתי איתו השבוע אמר שברור שיהיה סיבוב שני ושהמטרה של לפחות חצי מהמתמודדים כאן זה לקבל סגנות בשכר. השבוע פגשתי מועמדת צעירה חביבה שרצה עצמאית למועצה שאמרה לי שהיא מבולבלת, קיבלה הצעות להצטרפות מסיעות אחרות, הצעות לא ריאליות בעליל.
בתמונה של עמוד שתי הכתבות תוכלו לראות שלושה נושאים בוערים בעיר, שעם כל הכבוד לחזירים הרעבים, אלו לדעתי מצריכים יותר תשומת לב כרגע: בעית הרכבים והאופנועים המשופרים שמטריפים את תושבי חלק מהשכונות בלילה , ובגללם יש יוזמה לסגור את המושבה הגרמנית לכלי רכב. זו די מכה של התקופה האחרונה, אני לא יודעת מה הביל להתפרצות הזו. לא זוכרת את מכת הרכבים המשופרים לפני שנתיים, למשל.

אבל אולי זכרוני בוגד בי.

עוד נושא שחייבים לדבר עליו הוא ריבוי פרויקטים של תמ"א 38, רבים מהם בשכונה כרמליה. זה נהיה עבורי, ועבור חיפאים אחרים שברון לב כבר לנסוע במעלה הכרמל. אולי זה נשמע מוגזם לחלק מהאנשים שהם בעד "התחדשות עירונית", סו קולד. אבל התחדשות עירונית עושים בשכונות שבאמת זקוקות לכך. יש מהלכים כאלה בקרית אליעזר, בת גלים, עין הים. לא שאני רוצה בזה. אני תמיד אטען שעדיף בנייני רכבת מיושנים מאשר מגדלים גבוהים לשמיים, שמנסים לשדר יוקרה אבל האמת היא שכמו שראינו במקומות אחרים, הם יכולים להפוך לסלמאס לעשירים, או עניים.

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים