"לא זורקים 107 תלמידות לרחוב, יונה יהב מתנהג כבריון שכונתי"

יונה יהב סופי נקש מועצת עיר חיפה
חריקות וויכוחים סוערים כבר נשמעות בישיבת מועצת העיר האחרונה, של הנהלת העיר הטריה ראש העיר יונה יהב קרה להוציא את חבר האופוזיציה מיכי אלפר. אלי בן דיין רתח מזעם והצעה אחת שאושרה על צואת כלבים

חוזרים לימי הישיבות הסוערות בעידן קליש? אולי לא יהיו שוב ישיבות מלאות צעקות ועימותים שימשכו 4 שעות, אבל חריקות וויכוחים סוערים כבר נשמעות בישיבת מועצת העיר האחרונה, של הנהלת העיר הטריה יחסית, כאילו לא מספיק המתח בצפון, בדרום ובלבבות של כולם.
עימות חריף בין ראש העיר יונה יהב לחברי האופוזיציה מיכי אלפר ואלי בן דיין בשיאו דרש יהב מאלפר שיעזוב את האולם ואף קרא למאבטחים, כששני אלו הגיעו ועמדו לצידו במשך רבע שעה עד שהאוירה נרגעה.
הויכוח נגע לסעיף אישור פרוטוקול ועדת הקצאות מספר 1, כותרת אפרורית שמאחוריה בעצם החלטת מועצת העיר לבטל את ההליך להקצאת נכס לבית ספר עלמא לבנות בדרך הים. כפי שנמסר מהשירות המשפטי, עמותת טללי אור העבירה מידע מוטרה בדבר תלמידות בית הספר שעל בסיסו אושרה הקצאה לכ-100 תלמידות וכי התברר ש-43 מהתלמידות לא לומדות בבית הספר ו-31 הן תלמידות חוץ אינן גרות בחיפה. מהמוועדה נמסר כי היא רואה בחומרה את התנהלות העמותה ובכלל הסגת גבול והטעיית העירייה במתכוון וביודעין בדבר נתוני התלמידות.
אלפר הציג את עמדתו בישיבה ואמר כי "רק לא מזמן נבחר יונה יהב והצהיר שיחזיר ילדים דרוזים, אף אחד לא פנה לעמותה בשימוע הכי בסיסי שיש. יש שם 100 תלמידות, זו לא החלטה שצריכה להתקבל בפזיזות". בשלב מסוים מזכירת העיר ברכה סלע עצרה את אלפר בטענה שנגמר זמנו לדבר, אלי בן דיין אמר כי זהו נושא מספיק רגיש כדי להמשיכו ויהב קרא: "אל תגיד לנו איך לנהל את הישיבה". בן דיין רתח וקרא לעבר יהב: "אתה תקשיב למה שיש לי להגיד בנחת ונעימים. נגיד את מה שאנחנו רוצים להגיד לפרוטוקול אתם לא תסתמו פיות".

מיכי אלפר
לא הספיק להצביע. חבר האופוזיציה מיכי אלפר. צילום נטע פלג

"חוזרים לימים אפלים"

אלפר דרש שההצבעה תיפתח שוב, "לא סיימתי לדבר ולא נותנים לי להצביע בצורה מסודר. אני לא אאפשר את זה תנו לי עשר דקות שמגיעות לי". היועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין הבהירה כי מגיעות לו רק 5 דקות, סלע השיבה כי אינה יכולה לשנות ושיגיד לפרוטקול מה הצבעתו. בן דיין זעם: "אנחנו חוזרים לימים אפלים, ברכה את לא סוגרת את ההצבעה. זה לא משטר דיקטטורי פה את לא סוגרת אותה". עו"ד קליין אמרה לו כי אינו מנהל את הישיבה ויהב כבר רתח: "אם לא תפסיק לצעוק אני אוציא אותך אל תטיף לי מוסר". אלפר אמר לו כי הוא 'זורק ילדות', יהב ביקש לעבור לנושא הבא ובן דיין שוב זעם: "לא יהיה נושא הבא, אתה לא דיקטטור, תן לו לדבר". בשלב הזה יהב כבר קרה לפקחים. סגנית ראש העיר סופי נקש התערבה ואמרה: "לא ניתן יד לחשדות לפלילים, נאמר לך במפורש על ידי הייעוץ המשפטי שיש פה חשדות, מי שעושה קרקס זה אתה".

בשיחה עימו לאחר הישיבה אמר לי אלפר: " יהב מתנהג כבריון שכונתי בגילו המופלג. "פינינו את חדרי המנוחה וחדרים של מנהל התפעול והכנסנו את הבנות לשם. אותה עמותה שקיבלה בהקצאה את המבנה כדת וכדין, במסגרת פינוי המשרדים, שיפצה מבנה אחר והעבירה אותן לקומה פנויה במבנה סמוך. יש כאן חברי מועצה שהיו בקדנציה הקודמת שמשנאת לא רוצה להגיד מה, חרדים או כאלה, או משיקולי אופוזיציה התנגדו למהלך הזה, הגישו שאילתות ודרכם לא צלחה. הילדות לומדות שם בשמחה, זה בית ספר ייחודי שנותן מענה ואין מענה מסוג כזה לילדות בכלל. השקיעו שם למעלה ממליון שקל. שיפצו את הקומה הריקה שהחזיקו שם משרדי עירייה. כשיש ילדים שנמצאים בלי מקום.

"בהתאם לפרוגרמה נערך הליך הקצאה וההליך הסתיים והתלמידות לומדות שם שלוש שנים. בבריונות הדבר הראשון שהמועצה התעסקה בו כשנכנסה לתפקיד זה ישיבה שתעסוק בפינוי בית ספר. ירו את החץ וסימנו את המטרה. ואז באים בטענה שלא כל התלמידות חיפאיות, מה שקיים באינספור בתי ספר בעיר. אנחנו עיר מטרופולינית ואם חסר תקן בכיתה הסוגיה של תלמידי חוץ לא נולדה בחוץ. יונה יהב החליט שאת ילדי הדרוזים יביאו לחיפה. יש ילדים מחוץ לחיפה שלומדים בחיפה, זה לא יכול להוות עילה לפנות מבנה ולבטל הליך הקצאה סדור שנעשה על פי כל דין. הדיון כאן מתנהל כמו אצל פוטין מסך ההצבעה נפתח ונסגר ולא הצלחתי להצביע".

אלי בן דיין חבר מועצת העיר חיפה
דורש טיפול בצואת כלבים. אלי בן דיין צילום נטע פלג

בן דיין הוסיף: " מיכי ואני בניגוד לחברי מועצה חדשים מכירים את הנושא הזה. מה שתמוה בעיני זה לא מה דעתם של שרית וסופי , גם כשהייתי איתן יחד במועצת השינוי חלקתי עליהן לפעמים. מה שעצוב כאן זה שאותם אנשים שרק לפני 3 או 4 חודשים ישבו לידינו באופוזיציה הביאו נושא שזה זכותם, ההליך לא תקין לדעתם, אבל לא זורקים 107 תלמידות לרחוב. אנחנו קודם כל אנושיים. אפשר לדון, לבחור ולהחזיר לסדר יום".

DNA לטיפול בצואת כלבים

עוד דברים שהיו בישיבה: אושרה הצעתו של בן דיין בנושא הטיפול בצואת כלבים במקומות ציבורים , בהצעה הוא מבקש לעדכן תקנות עירוניות חדשות על ידי המחלקה המשפטית של העירייה המאפשרות ביצוע אכיפה ומתן דו"חות באמצעות מטושים או מערכת ממוחשבת על ידי בדיקת DNA. כך יעשה בניית הקמת מאגר DNA בשיתוף הווטרינר העירוני, מנהל התפעול ומנהל מערכות מידע של בעלי הכלבים בחיפה. בן דיין גם מציע בניית שיתוף פעולה של מאגר עירוני על ראשי רשויות באזור חיפה על מנת להגדיל את מאגר DNA של בעלי הכלבים. "שילוב של פתרון טכנולוגי עם פתרון יצירתי מבחינת תקנה, זה יכניס כסף לעירייה" אמר בן דיין, "אני מציע פתרון להקים מאגר שנמצא תחת הכלביה או אגף התפעול לייצר אפילו בקול קורא או דרך היי סנטר ולהוריד לביצוע בתפעול . אולי זה מצריך עוד תקנים (אבל) זה לא בשמיים, טיפה יצירתיות".

בנוסף אושר רכישת מבנה המשמש כמתנ"ס ביתניו ירושלים 29 ע"י העירייה.

ישיבת מועצת העיר חיפה
חברי המועצה
אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים