פחמימות מנחמות: סקירה אמיתית וכנה של מוצרים חדשים

מיני קצפיות של חברת חלוה
הקור החצוף נרגע, הקורונה התאדתה, בינתיים, ואז כדי שלא ישעמם לנו מידי נחתה מה שמרגיש לי כמו מלחמת עולם שלישית. זמן טוב להתנחם בזלילות ומריחות. תיכף תבינו. בדיקה אותנטית של כמה מתנות קטנות

אחרי שנרגעתי מהבהלה שאחזה בי לאחר שצפיתי ברכיבים של חלק ממוצרי המזון – כינוי אחיד ומאוזן משהו לחלק מהדברים- הבנתי שדיאטה כבר לא תהיה החודש, או החודש הבא. זה קצת קשה כשמציפים אותך עם קערת אוזני המן, שקי פסטה, נקניק שמנמן כי אצלי בבית, בתור אחת שלא קנתה פסטה משנת 2005 , גם אריזה היא שק. והשיא: מיני קצפיות, עוד ממתק שלא חשבתי שאראה בארון שלי. האם אני קונה את הדברים האלו מיוזמתי? פחות א. כי אני שוחרת בריאות wannabe, ובכל חצי שנה יש לי שגעון תזונה חדש. ב. כי אני שמרנית ולא מספיק מנסה מוצרים חדשים.

אולי עכשיו זה ישתנה

  • אם יש לי זיכרון אחד, קטן, בודד,  נחמד מבית ספר יסודי (בימים טובים יש לי 2.5) זה הנשיקות שמכרו בקיוסק שליד. הן היו פשוטות, לבנות או ורודות ופתרון טוב לשביזות הפסקות. מאז לדעתי לא "קיבלתי נשיקה" (עצוב ? לא, פשוט התרכזתי במאפים). במסגרת סל המוצרים  שקיבלתי לביתי החודש, היו גם סדרת מיני קצפיות חדשה של חברת אחוה: מרנג בטעם ונילי, תות, ענבים ופירות יער. הן מגיעות בצנצנות עגולות נוחות לשימוש וזה שהן קטנות לא אומר שלא תרצו לדחוף לפה אחת אחרי השניה כאילו היו פיצוחים קלאסיים. אני קיבלתי להתנסות את טעמי הענבים והוניל. אהבתי את הגודל החינני והאריזה הארוכה עגולה, המקנים הגשה אלגנטית. כמובן שנסחפתי ואריזה שהייתה אמורה להישמר לחצי שנה או ללכת לאורחים, התחסלה תוך יומיים. ואז אתה מרגיש את המתיקות העזה שלהן. צודקת חברת אחווה באומרה כי המיני קצפיות דלות מאוד בנתרן, ללא שומן וגם לדעתי אין בהן גלוטן. אבל סוכר לא חסכו שם. אז עדיף כל פעם קצת. אל תהיו חזירונים כמוני.                                                                                                                                                            כשר פרווה. מחיר מומלץ 8.90-10.90 ש"ח לאריזה. להשיג ברשתות שיווק מובחרות מלבד רמי לוי ושופרסל (ואני תוהה למה לא שם?)
מיני קצפיות של חברת חלוה
לחסל. מיני קצפיות של חברת חלוה צילום:יעל האן
  • התחילה עונת אוזני ההמן. לרוב, מאפה שאני יכולה לחיות יופי בלעדיו, הוא לא מטריף את דעתי כמו סופגניות בחנוכה או קרואסון חמאה בכל 364 ימות השנה ולכן חשבתי שאוזן המן, גם כשהיא סגורה באריזה אטומה  לא תשבה אותי . די טעיתי. חברת אחוה שלחה אלי אוזני המן במילוי מלית פרג, חלק מליין של אוזניים בטעמי מלית- מילה יפה אה- פרג, תמרים ושוקולד. כצפוי הן לא חוסכות בסוכר גלוטן ושומן אבל חג זה חג ובפורים צריך לשמוח עם פחמימות מנחמות, בטח כשאנחנו פותחים טלוויזיה ורואים מה קורה בארצות אחרות בעולם, שם היו חולמים לאכול כמוני אוזני המן ליד הקפה והתנור. יחסית למאפה באריזה האוזניים טריות, בצקם רח והן 'עוברות' את הגרון אבל כמובן שעדיף שלא לאכול באותה השעה שתיים במחיר אחד. כשר, מן הסתם, זה פורים וזה. מחיר מומלץ 8-10 שקלים לאריזה של 450 גרם או 10-12 לקרטונית של 700 גרם, מחיר נוח בטח אם צריך לארח וכו'.

 

  • ועוד קצת מתוק, אם זה לא הספיק. הפעם זה כבר באמת סכנת התמכרות. עוד מוצר שלא הגיע לפתח ביתי מאז שנת 1998 – כי אז עוד גרתי עם ההורים- הוא דגני בוקר, שם מפונפן ונמרץ לעיגולים או צורת כריות שממכרים כמו סמים טרנדים וכשמתחילים לאכול אותם פתאום אתה מוצא את עצמך עם הקערה הרביעית ולא מבין איך זה קרה. בדרך כלל הם גם נאכלים עם חלב, לא רעיון טוב מהרבה בחינות שלא נכנס אליהן כעת. אז אם כבר שווה לאכול משהו איכותי ואחר כך לאחסן בארון, לפחות עד מחר.   מותג דגני הבוקר Monday משיק סדרת דגני בוקר חדשה באיכות פרמיום: Bon&Bon. הסדרה כוללת דגני בוקר בארבעה טעמים: נוגט, שוקולד, בראוניז וקרמל מלוח. הדגנים באים  עם 51% מילוי נטו, וזה בהחלט מורגש. התנפלתי על הקרמל מלוח וברור איך זה נגמר. אצלי בבית אין חלב אז חיסלתי רק 3 קערות עם 'חלב' שיבולת שועל ושכחתי איפה אני נמצאת ואיזה יום היום. צריך להגיע שבניגוד לדגני בוקר של ילדים, כאן בדקתי את הרכיבים והבון בון יחסית דל בסוכר אבל עדיין מתוק מאוד, לבטח מהמילוי ובגלל שיש שם שילוב דגנים, הוא מצליח יופי להשביע לכמה שעות. הקורנפלקס הזה, סליחה, דגני בוקר באים עם בשורה חברתית: חברת מאנדיי תתרום 20% מהרווחים מכל מכר של אריזת Bon&Bon חזרה לקהילה. התרומות יופנו לפנימיות לנוער בסיכון, חיילים בודדים, מעונות לנשים מוכות ועוד. מחיר מומלץ לצרכן: כ- 19.90 – 22.90 ₪ לאריזת 480 גרם
בון בון קורנפלקס דגנים מוצרים חדשים
סכנת התמכרות ואובר מתיקות. דגני בוקר בון-בון בטעם קרמל מלוח של חברת מאנדיי צילום ברייט מיתוג ושיווק
  • מתוק עם פחות רגשי אשם. הידעתם שמשלוחי מנות יכולים להכיל גם סוג של ממתקים בריאים? חברת "טבעית מוצרים מן הטבע", שהשיקה סדרת חטיפי אגוזים ופירות חדשה בשם BAR BARY BITES.  הם מכילים 100% רכיבים טבעיים, טבעוניים, ללא גלוטן חומרים משמרים או תוספת סוכר. אי לכך ובהתאם לזאת  המדבקה האדומה הידועה לשמצה מסמנת סוכר טבעי. כל חטיף-ביס מכיל 11 קלוריות ליחידה. נשנוש עם פחות קלוריות מזה לא תמצאו לדעתי, אפילו לא מסטיק בזוקה שמכיל 20 קלוריות. אני יודעת כי בדקתי פעם. BAR BARY BITES מכילים כ-65% פירות וכ-35% אגוזים וגרעינים. הסוכרים שבחטיף מקורם מהפירות והאגוזים בלבד, שזה פחמימות מורכבות יותר. יש כאן בריאות מסוימת כי התמר עשיר בנוגדי חמצון באגוזים יש חומצות שומן לתי רוויות שטובות ללב לעור ולאיזון הורמונלי.                                                                                                                                                                                                    וכאן הגענו לדבר הכי חשוב. האם זה יכול להחליף איזה חטיף שוקולד שמן מהפיצוצייה או מאפה ? בשבילי לרוב לא. זה כן מתוק ובריא, אפשר לקחת את זה לדרך לפני אימון ספורט או סתם לשים באוטו לרגעי מצוקה. אבל זה מזכיר הרבה חטיפים מתוקים בריאים אחרים שהם טובים מספיק אבל עבורי לא כיבו את התשוקה, נניח לעוגת גבינה או טעמי ממי. אבל זו אני, יש אנשים שיעקמו את האף למראה קרואסון נוטף שומן רע. ברור שהחטיף עדיף מכל אלו וטוב לרגעי מצוקה , נסיינית נוספת שקיבלה את המוצר לבדיקה אהבה מאוד. צריך להגיד שיש אנשים שמאוד מתחברים למתוקים הבריאים והם לגמרי מסתפקים בהם. לאחרים, עדיף להשתמש מדי פעם ומקסימום לקנח בקובית שוקולד -גג שתיים!- בלבד.  זה לגמרי יספיק. בטעמים: תמר מג'הול עם שקדים וקוקוס בטעם אננס, תמר מג'הול עם לוז, קשיו ושברי פולי קקאו .תמר נחשו איזה עם קשיו שקדים ופיסטוק או עם אגוזי מלך ובננה. מחיר 6.90-8.90 ש"ח בכשרות בד"ץ.

ואם כבר

  • בתקופות בין השומנים הרווים, כשהייתי קונה נקניקים הביתה תמיד היו אלה מסוגי פסטרמה רזה כי חשבתי שזה עדיף. לא בטוח בכלל מבחינת רכיבים גם אם כולל פחות קלוריות. אני מניחה שבאגף הזה השמנמנים יותר הם תמיד הכי טעימים, הייתי מסתכלת עליהם בכמיהה. עד שהגיע אלי נקניק סלמי פפרוני של 'מעדני יחיעם'. טוב, זה סיפור אחר. לנקניקים יש את העניינים המעובדים שלהם אבל כאן הוא הוא מעושן ללא גלוטן מיוצר מתערובת בשרים של הודו ובקר ומתובל בגרעיני פלפל שחור. לי הוא התאים כשרציתי לחטוף משהו מהמקרר שלא כולל קמח, חלב או סוכר אבל יש לו מספיק חלבון כדי להשביע לשעתיים הקרובות. הוא ממש טעים ככה כמו שהוא כשרק נוגסים או חותכים אותו לקוביות. משווק באריזת 300 גרם ונמצא בסטנד הנקניקים היבשים של מעדי יחיעם בסופרים ליד חבריו נקניקים בטעמים כמו סלמי גלילי, קבנוס קלאסי וקבנוס פפרוני (ממש עולם חדש בשבילי). כשר, מחיר מומלץ כ-22.90 שקלים לאריזה.

 

  • אתם בטח זוכרים את פוסט טרפת הפסטה הקודם שלי. הרי זה לא שאתם מוצפים במיליוני פיסות מידע כל יום. הפעם חברת פסטה ריקו שלחה סדרת פסטה פרמיום טרייה במילוי בשר: טורטליני ראגו, עוף ואניולוטי ראגו. עכשיו, באמת, אני אנטי קמח לבן לרוב אם כבר לאכול פסטה אז תעשו את זה באיכותי שהרי  דעתי על אריזות ה-4 ב-10 שקלים ידועה לכל. אצל פסטה ריקו הפסטה עם 100% חיטת דורום עם אחוז חלבון גבוה ועשויה בשיטה איטלקית. היא ללא חומרים משמרים צבעי מאכל או אבקות טעם ומשווקת במקפיאים של הסופרים. פתרון נוח אם אתם באים הביתה רעבים ורוצים תוך דקות ארוחה חמה ויחסית בסדר בבריאותה. לי זה היה טעים בהחלט ועוד יותר שתוך כשמונה דקות הייתה לי ארוחה חמה ויחסית מורכבת, בלי שצריך להוסיף רוטב קר. מחיר מומלץ  לצרכן כ-29.90 שקלים לאריזה של 300 גרם. אצלי אריזה כזו היא שתי מנות. אז זול זה לא. אבל לא ביקשנו.
טורטליני ראגו של פסטה ריקו צילום פלנטע האתר של נטע
הפסטה ריקו. צילום: צילום GS1
  • חברת ר.ב. דגנים, משיקה את ליין התבלינים של McCormick, בהם ליין התערובות המיוחדות בטעמים בלעדיים לבשר, דגים, פסטה, סלטים וירקות, בין מוצרי החברה שישווקו בישראל: תערובת תיבול עם מלח וורוד, פלפל שחור ושום, תערובת תיבול בזיליקום ואורגנו, שום ומלח ים, תערובת תיבול פלפל אדום כתוש עם אורגנו ושום. אני משתמשת באופן קבוע בשתי תערובות שקיבלתי המצילות אורז עייף או עוף חסר חיים. נחמד, נראה איכותי יחסית לקטגוריה ועושה את העבודה.  מחיר מומלץ לצרכן: כ- 19 – 24 ₪ לאריזת 100-180 גרם. ומסתבר שלתבלינים יש גם עמוד באינסטוש. כמה מודרני.

 

  • סוף סוף משהו שאינו אוכל. זה לא חדש שאני אוהבת ישן וכל מה שהוא בטעם של פעם. זוכרים את קול השריקה של קומקום המים הנוסטלגי מעל הכיריים מבית סבתא? כנראה שלא, אם נולדתם אחרי 1970 אבל הפנמתם לבטח מהסרטים. בקרוב תזכרו היטב. אנחנו כל כך רגילים למים חמים מקומקום חשמל או מתקן מים שקצת קטרו עושה רק טוב. ולא רטרו מהסוג של תמונות אותנו להווי מלחמת העולם השנייה כמו שאני רואה לחרדתי במדיה. אלא משהו חמים נעים ומחבק. רשת "סולתם" משווקת ליין חדש של קומקומים שורקים חתיכים מנירוסטה במראה נוסטלגי, צבעים פסטליים  ודוגמאות שיש. הקומקומים בעלי תכולה של 2.5 ליטר, חזקים ועמידים, בעלי פתח מילוי וניקוי רחב. בנוסף, מצוידים בידיות ארגונומיות, נעימות למגע ומבודדות חום, בעיצוב מיוחד הנוח לשימוש, העברה ולאחיזה בטוחה. כשאתם גרים כמוני בבניין ודירה שכנראה מייד אין 1955, זה כה הולם. כנראה מה שצריך עכשיו.  מחיר -295 – 259 ש"ח.
קומקום סולתם רטרו שורק פלנטע האתר של נטע פלג
סבתא התקשרה קומקום נירוסטה 59-359 שח להשיג בסולתם. צילום אסף אמברם.

ועוד משהו

  • חברת ברא צמחים, מסתבר מייצרת גם ליין של מוצרי קוסמטיקה. למשל קרם גוף שזכה לשם המעולה 'שירת העשבים'.  באתר החברה נכתב כי מדובר ב"קרם רך ועשיר, אידיאלי למניעת יובש ולמתן גמישות ומגע קטיפתי לעור". הוא מכיל תמצית מיימית של צמח הקומפרי משולבת עם תמצית פרחי קלנדולה המופקת בטכנולוגיית CO2 ייחודית ועוד הסברים מדעיים משהו. אני חשבתי שהקרם עבורי לא מספק שמן , הוא כן עושה את העבודה אבל לי זה הרגיש מיימי קצת. אני מניחה שיש כאלו שאוהבים את הז'אנר. יש לו ריח נהדר והוא כן משדר משהו יותר בריא ואורגני. אותו הדבר אני מרגישה לגבי קרם לחות וקרם לילה שקיבלתי דוגמיות שלהם. בקיצור לתחושתי ברא צמחים חזקים יותר בויטמינים וצמחי מרפא שהם להערכתי ההיי לייט של החברה. הם שלחו גם תערובת שמנים אתריים טהורים שנקראת Breath חביבה להרחה ומרגיעה משהו.
אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים

בן דולינקו על עיתוני הארץ ידיעות ניו יורק טיימס

הטור של בן: לא זאת 'הארץ' שלי

בן דולינקו מספר על איך זה נראה ומרגיש לקרוא עיתונים בעברית דווקא בארה"ב. ומה הוא חושב על עיתון הארץ ומה העורכים שלו צריכים לעשות אם הם רוצים להיות הניו יורק טיימס

קראו עוד »