מצייר מסלול מחדש: מטופל מכבי שעשה את הלא יאמן

ממהנדס לאמן תערוכת מכבי
אחרי שהפך ממהנדס מצליח ובריא לאדם משותק, מטופל בקופת חולים מכבי החליט לא להיכנע ליאוש ולעצבות. במקום זה המציא עצמו מחדש כאמן

 עד לפני מספר שנים, מיכאל דובינסקי (58) תושב חיפה שימש כמהנדס מצליח. בעקבות אירוע מוחי שעבר, חייו השתנו מהקצה אל הקצה, והוא נאלץ להתמודד עם שיתוק בפלג גופו הימיני והדומיננטי. לאחר תהליך שיקום מורכב, במכון השיקום והריפוי ועיסוק של 'מכבי שירותי בריאות' בחיפה, הוא קיבל מהצוות כיוון עיסוקי חדש ששינה את חייו והתברר כאהבתו הגדולה ביותר-הציור. כעת בנקודת השיא הקים תערוכה ראשונה של יצירותיו במכון לריפוי בעיסוק.

הוא החל  לצייר בקבוצה טיפולית במכון, ובעקבות ההתנסות המוצלחת והמסקרנת, החל בלימודים בסטודיו בשכונת הדר, והתקדם לציור באקדמיה לציור קלאסי שבסנט פטרסבורג, עבר השתלמויות באופן פרטי ועשה הכל למען הגשמת החלום. "במכון לריפוי בעיסוק מצאתי צוות מטפלות מקצועיות ובעיקר קשובות. הן עזרו לי מהרגע הראשון להאמין שעל אף הקשיים הגדולים אפשר יהיה למצוא עיסוק משמעותי שימלא את חיי בחזרה".

על אף שאיבד את היכולת להשתמש ביד ימין הדומיננטית, דובינסקי עבר תהליך מורכב במכבי להעברת דומיננטיות ליד שמאל. כיום הוא מצייר נופים ומראות מעולמו היומיומי במגוון טכניקות וסגנונות. ציוריו מתאפיינים בפיגורטיביות צבעונית ועזה, כמו בציורי נוף וטבע דומם, ומהווים חלון לנפשו. אך בעיקר, הם מהווים 'טיים ליין' דרכו ניתן לראות את כברת הדרך השיקומית, הנפשית והאומנותית שעשה. "אני מרגיש שבעקבות העיסוק בציור קבלתי חיים חדשים. כאילו נולדתי מחדש. יש לי עיסוק משמעותי שממלא את חיי, אני לא יכול ללא הציור, הוא כבר חלק ממני".

ביחד עם מנהלת לריפוי בעיסוק בחיפה ועם אימו תערוכה מכבי מיכאל
ביחד עם מנהלת לריפוי בעיסוק בחיפה ועם אימו צילום פרטי

כיום דובינסקי מוצא את תכלית חייו בתחום הציור. לאחר מסע שיקום ארוך וכנגד כל הסיכויים, לאחרונה החלום שלו הפך למציאות. הוא הציג לראשונה בתערוכה חגיגית את יצירותיו עליהם עמל במשך שנים ארוכות. "מיקום התערוכה הראשונה שלי נעשה במכון הריפוי בעיסוק של מכבי לא במקרה. המיקום מתייחס לשנות השיקום הרבות שעברתי כאן. כאן למדתי להעביר את הדומיננטיות של תפקוד היד ליד השנייה. כאן למעשה הכל התחיל", הוא מספר.

יש לו גם יש מסר לאנשים רבים שעוברים אירוע מטלטל בחייהם ונדמה שחרב עליהם עולמם. "לעולם אל תאבדו תיקווה, רק אם תעזו אתם תצליחו. רק ככה תהיו חזקים מול כל רוחות החיים. אני אמשיך לשאוף ולגדול ברמה האומנותית, הקושי הגדול בתחילת הדרך רק מעצים את ההישג מבחינתי". 

מרב קאופמן, מנהלת מכון לריפוי ועיסוק במכבי בחיפה: "מאוד מרגש ללוות אדם  תקופה כל כך ארוכה ומשמעותית. לראות כיצד מיכאל גבר על מכשולי הדרך. יחדיו הצלחנו להגיע לעיסוק משמעותי עבורו שממלא את חייו וממנו הוא שואב השראה. דרך התהליך שלו כולנו מבינים שגם מתוך קושי  אפשר לצמוח ולהתפתח באופן אישי. לגדול ולהוות דוגמא והשראה לאחרים להעז ולהצליח".

הציורים של מיכאל מהנדס משוקם קופ"ח מכבי
ועוד קצת ציורים יפים

 

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים