להביע דרך העדשה גם עבור צרכים מיוחדים

כלב סיוע צרכים מיוחדים מכבי
סיפור אהבה מרגש נרקם בין מיכל בת ה-47, בעלת צרכים מיוחדים, לבין כלבה של עובדת במכבי שירותי בריאות. אחרי הבדידות שחוותה בשיא הקורונה, היא הציגה לאחרונה תערוכה בה היא מציגה את המקום החשוב שהכלב ממלא בחייה ויכולותיו לסייע לאנשים עם מוגבלות

לא סתם אומרים שהכלב ידידו הטוב של האדם. סיפור אהבה של ממש נרקם בין מיכל רחמים (47) דיירת בבית קסלר עם צרכים מיוחדים, לבין כלבה של דורית, עובדת במכבי שירותי בריאות. אחרי הבדידות שמיכל חוותה בשיא הקורונה, היא החלה לפעול להבנת הצרכים של אנשים עם מוגבלויות שונות. זה הביא אותה ליצירה והצגה של תערוכה מרגשת, תחת השם "להביע דרך העדשה". התערוכה משקפת את המקום החשוב שהכלב ממלא בחייה ויכולותיו לסייע לאנשים עם מוגבלות הזקוקים ליחס אישי

בית קסלר בקריית חיים, המאפשר לאנשים עם צרכים מיוחדים לנהל אורח חיים עצמאי. כמתנדבת בעמותת "נגישות ישראל", הגיעה למרכז המכונים של 'מכבי שירותי בריאות' בגראנד קניון בחיפה, בכדי להעביר הרצאה לצוות הרפואי בנושא האתגרים העומדים בפני אנשים עם צרכים מיוחדים. לאחר ההרצאה נוצר קשר בין מיכל לאורית ויליאמס ודורית סטוצקי, עובדות מכבי, שהאחרונה שביקשה להכיר למיכל את הכלב שלה.

הקשר בין מיכל והכלב היה חזק ומיוחד , תחושת הבדידות הוקלה  משהו, " הרגשתי שהכלב הוא ממש אהבה חדשה, הוא הכניס לי המון אור לחיים", היא אומרת,  מיכל והכלב היו נפגשים לעיתים קרובות ומי שראה את השנים יחד אמר שנראה שנוצרה ביניהם חברות אמיתית של ממש. למרבה הצער, כעבור זמן הכלב נפטר והלך לעולמו, אבל אפשר להגיד שהוא השאיר אחריו אנרגיות טובות ומבריאות, הקשר איתו גרם לדורית להחלטה לאמץ כלבה. עכשיו יש לה חברה חדשה ונאמנה, הכלבה ליצ'י, שממלאת את עולמה באושר לאחר תקופת בדידות ארוכה.

 

מיכל בתערוכה . צילום מכבי
מיכל בתערוכה. צילום מכבי

מיכל, דיירת בית קסלר היא גם צלמת במקצועה שלמדה צילום תרפויטי. את העברת המסר על חשיבותם של בעלי חיים לאנשים עם מוגבלויות היא העבירה בתערוכה תחת השם 'להביע דרך העדשה'. "התערוכה נולדה לזכרם של אחיי האהובים וחברתי הטובה. לקח לי המון זמן לקבל את ההחלטה להנציח על ידי תמונות את היקרים לי מכל. הרגשתי שזה הזמן לגעת בכאב ולתת דוגמא לשאר דיירי הבית כיצד להתמודד עם הכאב", היא משתפת.

ידידו הטוב (גם) של בעל הצרכים המיוחדים

בערב הפתיחה של התערוכה שהתקיים לאחרונה בבית קלסר, רחמים עשתה עוד צעד שהיא לא רגילה אליו, והאמת שגם לרבים מאתנו היה קשה. היא אזרה אומץ והרצתה בפני המוזמנים על החלק והמקום החשוב שהכלבים שהכירה ואימצה לאחרונה ממלאים בחייה הלא פשוטים. רחמים העבירה מסר חשוב מאוד, שלא כולם יודעים. "אנחנו רגילים לחשוב שכלב מוסיף לחיים של אנשים באופן כללי, אבל לכלב יש המון יכולות לסייע  לאנשים עם מוגבלויות שונות, אלו אנשים הזקוקים ליחס אישי והקשר עם בעל חיים מאפשר זאת עבורם. חשוב לי ואני פועלת לשנות את הסטיגמה שקיימת אצל אנשים רבים. מדובר בדעות קדומות הנובעות לעתים מבורות או הפחד מהשונה.

עוד הוסיפה רחמים: "אני רוצה שאנשים יראו לא רק את המוגבלות או את כיסא הגלגלים, אלא שיראו את האדם היושב בכיסא הגלגלים ואת המגבלה שהוא מתמודד איתה, זו אחת הסיבות שרציתי לקיים את התערוכה שלי".

דורית סטוצקי, העובדת במרכז המכונים של 'מכבי שירותי בריאות' בחיפה, סיכמה: "בין כל עיסוקיי אני לא מוותרת על המפגש עם מיכל. למדתי להבין את הקשר המיוחד בין מיכל לבין ליצ'י הכלבה ואני דואגת בכל כוחי לשמר אותו מתוך הבנה שהוא חשוב ומועיל לשני הצדדים. יחד אנחנו שואפות לסייע לאנשים נוספים עם מוגבלויות. עבורי זאת תחושה של שליחות".

 

 

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים