השבוע הייתי בהפרש של יומיים על שתי ספינות נופש מענגות, אירוע מספיק נדיר במחוזותיי בשביל פוסט לייף סטייל משל הייתי כתבת תיירות חפצת חיים. אמנם לא הפלגתי, ממש, כפי שתצפו, אבל לא צריך להוציא את הממחטות, גם ככה לא יצאתי מהארץ יובלות ושרדתי בינתיים. בשלישי הוזמנו להיכרות עם נורוויג'יאן אפיק לרגל הפלגת הבכורה שלה מחיפה, והיום פסעתי במסדרונות איריס 2 של מנו ספנות עם חבריי העיתונאים. בשתיהן ראיתי פאר, בידור, השקעה וסעדתי ארוחות שף ברמה של, בית מלון על המים נגיד ? אה ויש גם מגלשות, ואת הכחול הזה. קוראים לזה ים, כך שמעתי.
קראון איריס של מנו ספנות:
אחת מהסיבות שהקמתי את האתר הזה הוא כדי להתעמק יותר ולספר על חוויותי, מקומות שהייתי ולתת את כל המידע האמיתי והרלוונטי. אז נתחיל בביקור אצל משה מנו. דמות מיתולוגית בפני עצמו, איש חביב שגם ישב איתנו לארוחה במסעדת שף שנמצאת באוניה והתגלה כאדם נעים, חביב ודי צנוע יחסית לצי האוניות וחברת הספנות שהצליח להקים.
כפי שתקראו בהמשך, באותו השבוע הוזמנתי גם לאוניה "עולמית". באתי לסיקור של איריס של מנו ספנות במחשבה שזאת לבטח לא תגבר ממש על ידידתה הבינלאומית, אבל הופתעתי מגודלה של איריס. יום שמש מוצלח תפס אותנו וכך סיירנו על האוניה, לדעתי לפחות 3 שעות. זה ידוע שיש אנשים שיותר או פחות מתחברים להפלגות מסוג אלו, אבל העיצוב המזמין, האוכל. אולי בעיקר היה שם משהו נוסף, חמקמק לרוב האנשים אבל לא לי. זו מעין תחושה כזו שמתחשק לך להישאר במקום מסוים. שנעים לך בו.
"מנו ספנות" העלתה באתר החברה את לוח ההפלגות לעונת 2023 שתיפתח בחודש מרץ, זה לא כל כך רחוק, ותסתיים בסוף נובמבר. בתקופה זו האוניה "קראון איריס" תצא ל-61 הפלגות ל- 7 ארצות, ותעגון ב-20 יעדים שונים, ביניהם גם מרמריס ונמלים נוספים בטורקיה. בתוכנית 2023 הפלגות של 3,4,5 לילות, הפלגות של 7 לילות ושתי הפלגות מיוחדות של 11 לילות לאתרי תיירות לוהרטים כמו: סנטוריני, מטאורה, מיקונוס, כרתים,קורפו, רודוס. קונסטנצה שברומניה, דובורבניק וספליט שבקרואטיה, ורנה ובורגס בבולגריה, סלוניקי ופיראוס, לימסול,לרנקה ועוד.
אה, וחלק מהסיבה שהתכנסנו כאן היא שאתם יכולים כבר להתחיל להזמין, מחירים לדוגמא: 3 לילות החל מ-299 אירו לאדם וביולי אוגוסט החל מ-349 אירו. 4 לילות מ-399 אירו
ב"קראון איריס" 11 קומות והיא יכולה להכיל כ-2,000 נוסעים בחדרים מסוגים שונים, חלקם עם מרפסות. 650 אנשי צוות משרתים את הנוסעים בשלוש מסעדות, המגישות 3 ארוחות ביום, מופעים , 2 בריכות שחייה, ג'קוזי, מגלשת מים, מגרש כדורסל, חנויות דיוטי פרי, קזינו, ברים ובית כנסת. האוכל כשר.
אחרי שסיימתי לעקוץ את היחצן ועוד אדם מהצוות, מדוע לא קיבלנו הפלגה של כמה ימים, ואפילו לילה אחד יספק, כיאה לעיתונאים מכובדים שאנחנו, נחה דעתי כשהתחלנו לסייר בספינה ובעיקר במסעדה שאחר כך. היא אמנם לא חלק מדיל ההכל כלול הכל כך אהוב על הישראלים, אולם בהחלט שווה עוד הוצאה, כי כמה פעמים יוצא לכם לאכול במסעדת שף על אוניית תענוגות? אצלי זו כנראה הייתה הפעם הראשונה. מה אכלתי? לא אתן גם כותרות מפוצצות של מנות משל הייתי במאסטר שף, פשוט כי לא כזה זוכרת והי, באתי לזלול. בגדול היו סלטים, סושי, מרק פטריות משגע עשוי לעילא ולעילא, סטייק עם פירה וירקות, שהיה מעולה בעיני וקינוחים מותאמים כמו טפיוקה ופירות.
מנהל השיווק גיל חשמונאי הודה שתקופת הקורונה הייתה מאתגרת, אולם החברה די מהר חזרה לעצמה. וכן, הם מודעים היטב לאוניות הפאר האחרות שעוגנות בנמל חיפה, לאחרונה כל שני וחמישי (מה שלבטח ירגע החורף) ולא, הם אינם מרגישים מאוימים כי הם יודעים מה הייחוד שלהם, ומה יש להם לתת לקהל הישראלי. אחרי שדיבר צפינו בקטע מופע של רקדנים וזמרים שעשו קאברים ללהקת קווין, קטע שאני פחות התחברתי אליו (כי איך אפשר לגבור על פרדי מרקורי, או לנסות לשיר את 'רפסודיה בוהמית', באמת) אבל לאחרים זה פחות הפריע, בטח כשאנחנו באולם מופעים ומקבלים שירות של קפה ועוגה. תמיד אפשר לקנות אותי עם קפה, זה ידוע.
בכל מקרה, ידוע שלא משלמים לי עדיין על כתבות מסוג אלו, אלא אם מדובר בארוחה או מתנה קטנה. לכן אין לי שום בעיה להגיד שאני בהחלט ממליצה על ההפלגהשל מנו ספנות (ממה שראיתי כמובן) ואם הייתי יכולה הייתי עולה על הקרובה.
התחילו ההזמנות לחודש מרץ 2023. זה קרוב יותר ממה שחשבתי.
ועכשיו להפלגה הבאה:
כשהאונייה של Norwegian Epic עגנה בחיפה
ועוד זריקת אנרגיה לתיירות החיפאית: נורוויג'ן קרוז ליין (NCL), חברת שייט הקרוזים העולמית, חגגה בשלישי ה-15.11.22 את הפלגת הבכורה מנמל חיפה, כאשר Norwegian Epic הפכה לראשונה מבין 18 הספינות של החברה, לעגון בנמל חיפה. ברור שהגעתי לחוות, ולא רק לכמה שעות. כל התנתקות מהעולם ומחיפה היא מבורכת רוב הזמן.
האונייה מארחת עד 4,100 נוסעים ומשקלה -155,873 טון והיא התכוננה להפלגה מנמל חיפה לקרוז בן 11 יום לחמש מדינות כולל ישראל, קפריסין, יוון, טורקיה ואיטליה.
ניק וילקינסון, סגן נשיא אזורי של NCL לישראל, המזרח התיכון ואפריקה סיפר: "השוק הישראלי חשוב לנו מאוד, ואנחנו יודעים שהאורחים הישראלים שלנו כמהים מזה זמן רב לעלות על אניה שלנו בנמל חיפה. זו הזדמנות המסמלת את תחילתה של שותפות ארוכת שנים בין NCL והאזור. אנו עוד שמחים להודיע כי גם הספינה החדשה ביותר שלנו במחלקת הפרימה, Norwegian Viva, תעגון בחיפה ב-2025, מה שמאשרר את החשיבות של השוק הישראלי עבורנו ב-NCL".
הבוקר החל בטקס החלפת הצלחות המסורתי על גבי סיפון נורוויג'ן אפיק, שממנו נעדרתי מכל מיני סיבות לא חשובות, בהשתתפות המשנה למנכ"ל משרד התיירות הישראלי, קובי ברדה שאמר כי: "השר יואל רזבוזוב פעל ללא לאות להחזרת השייט לישראל, כדי להגביר את התיירות למדינה בכלל ובפרט לחיפה. הבכורה של האונייה המפליגה היום מחיפה והמחויבות שלהם לנמל הוא רגע חגיגי לתיירות ישראל".
המסע הקצר שלי על האונייה החל, בלווית עוד אנשי תקשורת. בעודנו חולפים על פני מסדרונות, שטיחים מקיר לקיר, קצת אייטיז בעיני אבל אהבתי את זה. פסענו בין החדרים, ראינו את האזור שעניין אותי במיוחד, בימים אלו והוא חדרי הסינגלים. מדובר במסדרון עם אור כחול בוהק שבו חדרים המותאמים לאדם אחד ואולי אפילו לזוג. הרעיון הוא לאפשר לשיט למי שבא לבד, ללא בן זוג או משפחה ויש לא מעט כאלו. אני גם הייתי עושה זאת בשמחה, אתמול. החדרים שם אמנם קטנים אבל פרקטיים ונעימים, יש מיטה גדולה יחסית, מקלחת, פינת ישיבה וכל מה שצריך. הם חסרי חלונות אבל במילא לא נמצאים הרבה זמן בחדר, אם בכלל, במהלך היום. החדרים האלו מוצעים במחיר זול יותר.
העיצוב של האוניה משדר משהו אלגנטי, אירופאי. אי אפשר להתעלם גם מהקזינו שחלפנו על פניו, הברים, מסעדות, הסיפון. לאחר מכן הוזמנו לארוחה במסעדת השף של המלון. אני זוכרת מנת דג סלמון מעולה, סלט רענן, מרק פטריות. המסעדה אינה כשרה למי שזה עושה לו את זה (ברור שיש מנות מתאימות למי ששומר).
בהמשך אפיק תציע מגוון הפלגות בני 10-12 ימים במהלך חודש דצמבר 2023 וכן במהלך החודשים מרץ ואוקטובר 2024, תוך שהיא גם עוגנת בנמל אשדוד, לפני עצירה בלימסול, רודוס, טורקיה, פטמוס, פיראוס, נאפולי, ליבורנו, ונציה (טריאסטה) וצ'יוויטווקיה (איטליה) וכן ספליט בקרואטיה.
מתחם הפרימיום The Haven שעל האוניה עבר שיפוץ נרחב בסוף שנת 2020, והוא מכיל 75 סוויטות משודרגות ומעוצבות מחדש, כולל מסעדה, אזור בריכה והשיזוף. למעשה, זו הספינה הראשונה של החברה שהציגה בשנת 2010 , את הקונספט של ספינה-בתוך-ספינה עם שירותים פרטיים וייעודיים ויחידות אירוח יוקרתיות.