עבודה חיפאית וצפונית

יעל פרימק אולג'ובס
באילו תחומים יש הכי הרבה משרות בחיפה והצפון, מה הצפוניים רוצים ואיפה יש סיכוי למצוא עבודה תוך שבועיים? פניתי לאתר אול ג'ובס, כנראה לוח הדרושים הגדול במדינה וביקשתי נתונים

עיניין אותי לבדוק מאפיינים מיוחדים למחפשי עבודה חיפאית ובאזור הצפון. מסתבר שיש כאלה בהחלט…

לפי נתוני אתר alljobs כשמסתכלים על חמשת הערים הגדולות בארץ תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע וראשון לציון, אז תל אביב מובילה בכמות המשרות, אח"כ ראשון לציון, חיפה וירושלים עם פחות או יותר אותה כמות משרות ואחרונה היא באר שבע.

בחיפה העיר יש כרגע בסביבות 2500 משרות. בשטח שבין עתלית ועד נהרייה יש 38,000 משרות, כך לפי אולג'ובס. האתר מייצג את שוק העבודה הישראלי. יש בו את מירב המשרות בישראל (אלו שמתפרסמות, לא המשרות שאנשים מתקבלים אליהם דרך קשרים), שכן יש מעסיקים שמפרסמים ישירות באולג'ובס. מצד שני עובדי האתר מלקטים ומפרסמים משרות מאתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, אתרים של החברות עצמן. כך מתקבלת נקודת מבט רחבה ודי אמיתית על מה שקורה בארץ.

אז באילו תחומים בחיפה יש הכי הרבה משרות?

במקום הראשון ייצור ותעשייה, אח"כ מכירות, כללי וללא ניסיון. בהמשך תוכנה, כספים וכלכלה, אדמיניסטרציה, חשמל ואלקטרוניקה, הנדסה, שירות לקוחות הוראה, חינוך והדרכה.

לדברי יעל פרימק, מנהלת תחום ניהול קריירה באול ג'ובס, "יש הלימה בין חמשת התחומים המובילים ברמה הארצית לבין חמשת התחומים המובילים בכמות המשרות בחיפה. מה שמאוד מעניין ושבה את העין שלי שהתחום הכי מוביל בחיפה והסביבה מבחינת כמות משרות זה ייצור ותעשייה. רוב המשרות הן בחיפה והקריות. זה מעניין כי ברמה הארצית יצור ותעשייה זה לא תחום מוביל ברמת היקף המשרות, אבל בחיפה כן. אולי כי יש פה הרבה מפעלים. גם הקירבה לנמל. תחום המכירות הוא גם מוביל, לכל אורך השנים מחפשים עובדי מכירות. מעסיקים מאוד צריכים אנשי מכירות כדי להגדיל את העסק שלהם ולא פשוט למצוא אנשי מכירות טובים".

תחום מוביל נוסף במספר המשרות הוא 'כללי ללא ניסיון' שמדבר אל אוכלוסייה רחבה. מקום רביעי במספר המשרות הפנויות בחיפה זה תחום תוכנה, "זו מגמה ארצית. יש עליה בהיקף חברות ההיי טק וזה בא לידי ביטוי גם בחיפה", אומרת פרימק, "ראוי לציין שמצד אחד יש את תחום הייצור והתעשייה שמבטא את התעשייה המסורתית ולצד זה גם חיפוש של אנשי תוכנה. זה מצביע על מגמה כפולה שהייצור והתעשייה נשאר תחום חזק לצד התפתחות של היי טק בחיפה. זו בשורה טובה שיש עבודה גם לאנשים כאלו וגם לכאלה".

עבודה חיפאית

איזו עבודה מחפשים החיפאים? במקום הראשון מכירות. אח"כ כללי וללא ניסיון, אדמיניסטרציה, כספים וכלכלה, ייצור ותעשייה. הוראה חינוך והדרכה, שירות לקוחות, בניין בינוי ותשתיות, נהגים שליחים והפצה, רפואה ופארמה. התחומים השכיחים ביותר בחיפה כמעט ומשיקים לתחומים השכיחים בכל המדינה. למעט תחום הבניין ותחום הרפואה בפארמה שנמצאים בעשיריה הפותחת החיפה אבל לא בכלל המדינה. לעומת זאת התחומים משאבי אנוש ותוכנה שנמצאים בעשיריה הפותחת הכלל ארצית אינם מובילים בחיפה.

"אנשים מבינים את הכסף שיש במכירות. אם אתה טוב אתה יכול לעבוד יחסית לא הרבה שעות ולהרוויח". כמה זמן תחפשו עד שתמצאו עבודה? הממוצע הארצי עומד על 3.5 חודשים. החבר'ה הצעירים והחיילים המשוחררים מוצאים עבודה תוך שבועיים שלושה. מה שמעלה את הממוצע זה האנשים המבוגרים יותר. "אבל לאו דווקא בהיבט של הגיל. ככל שיש לך יותר ניסיון ואתה מחפש עבודה יותר מקצועית ובדרגה יותר גבוהה, ככה זה יקח זמן. בראש הפירמידה יש משרות של מנכ"ל, אח"כ ניהול בכיר, ניהול רגיל וככל שיורדים בדרגות יש יותר משרות", הוסיפה פרימק

 

אהבתם? שתפו
מאמרים נוספים
לשיתופי פעולה - דברו איתי
אהבתם? שתפו

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים